خبرهای داغ:
دامغان_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از برداشت انار در سطح بیش از ١٨٠ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۸۳۵۷
|
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
برداشت انار در سطح بیش از ۱۸۰ هکتار از باغات دامغان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اصغر امامیون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: برداشت انار در سطح بیش از ۱۸۰ هکتار از باغات شهرستان از نیمه دوم مهرماه در منطقه حومه آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان بیان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۸۰۰ تن انار از باغات این شهرستان برداشت شود. 

امامیون با اشاره به اینکه برای برداشت این میزان محصول ٩ هزار نفر کارگر مشغول کار هستند، افزود: ارقام انار این شهرستان شامل ملس، ساوه، رباب نیریز، شیرین محلی و ترش محلی می‌باشد.

در ادامه رئیس اداره تولیدات گیاهی اقدامات انجام شده این مدیریت را همچون توزیع بیش از ۵۰ تن انواع کود شیمیایی، ارائه دستور العمل‌های فنی در جهت کنترل آفات (کرم گلوگاه انار) و بیماری‌ها و مدیریت تغذیه برای کارشناسان و باغداران بر شمرد و اشاره کرد: با توجه به طرح ایجاد سایه‌بان باغی کاهش مخاطراتی مثل آفتاب‌سوختگی و کاهش مصرف آب در سطح ۳ هکتار از اراضی باغات انار شهرستان اجرا شده است که سبب افزایش کمی و کیفی محصولات خواهد شد.

 صرفی در پایان افزود: با توجه به کمبود صنایع فرآوری و تبدیلی و سردخانه در مناطق مستعد، تسهیلات بانکی برای حمایت از افراد علاقه‌مند در این بخش وجود دارد و همچنین توسعه در این بخش نیازمند مشارکت سرمایه‌گذاران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها