خبرهای داغ:
جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز ارتش اسرائیل را آمریکا مدیریت می‌کند و در مقابل حزب الله در لبنان، حماس و مقاومت اسلامی در غزه، یمنی‌ها و دیگر گروه‌های مقاومت را افکار و اندیشه‌های بسیج و تدابیر رهبر انقلاب اسلامی هدایت می‌کند و اراده خود را بر ارتش اسرائیل تحمیل می‌کند و آنها را به آتش‌بس وا می‌دارد.
کد خبر: ۹۵۵۷۷۰۹
|
۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سردار سیدقاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور ظهر امروز در همایش اقتدار بسیجیان سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) که با حضور ۳۱۳ گروه از حلقه‌های صالحین خواهر و برادر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: مردم و جوانان قمی این افتخار را دارند که علاوه بر نقش برجسته خود در دفاع از انقلاب، در مقابله با همه تهدیدات و آسیب‌های دشمن ایستادند. در دوران دفاع مقدس نیز مردم قم و لشکر همیشه پیروز ١٧ علی بن ابی‌طالب(ع) قم بسیار نقش‌آفرین بود.

وی با بیان این که مردم ما عشق و علاقه زیادی به بسیج دارند و جوانان و نوجوانان علاقه‌مند برای پیوستن به بسیج هستند، گفت: امروز در شهر مقدس قم و سراسر کشور، شاهد گردان‌های مردم پایه حلقه صالحین هستیم و جوانان حاضر می‌شوند با عشق و علاقه به بسیج بپیوندند و خانواده‌های آنها نیز به این مسئله افتخار می‌کنند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین درباره دلایل این علاقه و اقبال مردمی نسبت به بسیج، گفت: بسیج رسالت خود را پاسداری از نظام می‌داند و این تنها نظامی است که تکیه بر قرآن کرده و برخاسته از دل مردم است؛ این درحالی است که حکومت‌ها با زور و فریب یا پول روی کار آمده‌اند.

وی افزود: نظام ایران مستقل از بیگانگان است و در برابر دخالت‌های شرق و غرب ایستاد و به خود اعتماد کرد و مردم نیز شاهد رشد و نمو این نظام بودند.

سردار قریشی با بیان اینکه بسیج شامل تمامی اقشار جامعه می‌شود، ابراز کرد: با توجه به این ویژگی بسیج، دشمنان وی نیز خاص هستند. دشمن اول بسیج، رژیم کودک‌کش صهیونیستی است که طی ۷۰ سال حضور خود در فلسطین، مردم این کشور را با حمایت‌های دولت‌های غربی قتل عام می‌کند و اخیرا نیز در مدت ۴۵ روز شاهد بودیم که بیش از ٧هزار کودک و زن را به شهادت رساند.

وی افزود: آمریکای جنایتکار با ایجاد پل ارتباطی بین ارتش امریکا و اسرائیل، روزانه چندین پرواز را برای ارسال تجهیزات نظامی به اسرائیل اختصاص داده است. آلمان، فرانسه، انگلیس و دیگر کشورهای جنایتکار غربی نیز تمام قد حامی این رژیم غاصب هستند.

جریان مقاومت با اندیشه بسیج دربرابر اسرائیل ایستاده است

هر انسان آزاده‌ای قلبش برای ورود به جمعیت بسیج می‌تپد

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: هر مرد و زن آزاده‌ای دلش برای ورود به این جمعیت می‌تپد و اگر هم در آن عضویت نداشته باشد، افتخار می‌کند و روحیه‌اش بسیجی است.

وی دستاوردهای بسیج را دلیل دیگر محبوبیت مردمی آن عنوان کرد و اظهار کرد: حضور در دفاع مقدس و شکست دشمنی که تمامی دنیا حامی و پشتیبان آن بودند و تمامی تسلیحات جهان دراختیارش بود، از‌جمله دستاوردهای بسیج است.

سردار قریشی با بیان این که در دوران پیش از انقلاب اسلامی، بدون هر نوع جنگ و خونریزی‌ای، بخش‌های زیادی از ایران جدا شد، ابراز کرد: جهاد و خدمت مخلصانه از دیگر ویژگی‌های بسیج است؛ این جمعیت مردمی در عرصه‌های  مختلف از‌جمله  دفاع مقدس، نه‌تنها  چشم‌داشت مادی نداشتند، بلکه در این عرصه از داشته‌های مالی و جانی خود نیز برای پیشبرد جنگ هزینه می‌کرد.

بسیج در تمامی عرصه‌های مورد نیاز نظام در صحنه است

وی به تشخیص عرصه‌های مورد نیاز توسط بسیج اشاره کرد و اذعان داشت: هر زمانی که کشور نیازی دارد، بسیج وارد عمل می‌شود؛  در جریان اتفاقات طبیعی مانند سیل و زلزله، بسیج همیشه در صحنه است؛ در دوران شیوع بیماری کرونا که بسیاری حتی جرأت نزدیک شدن به جنازه عزیزانشان را نداشتند، بسیج وارد عمل شد و ضمن غسل و کفن و تدفین اموات، مجالس ختم قرآن برایشان برگزار کرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور فعال بسیج در بیمارستان‌ها در ایام کرونا ادامه داد: با وجود روحیه بسیجی در کشور، در‌حالی‌که شاهد تحریم نزدیک به نیم قرن هستیم، در عرصه علم و فناوری، از کمترین جایگاه گذشته، امروز به جایگاهی رسیدیم که در بسیاری از عرصه‌ها جزو کشورهای نخست هستیم؛ پزشکی، داروسازی، نانو، سدسازی، تجهیزات نظامی و صنعت نمونه‌هایی است که ایران در آن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سردار قریشی افزود: ایران اسلامی امروز در جایگاهی قرار دارد که وقتی کشور قدرتمندی مانند روسیه در جبهه‌ای پیروز می‌شود، در عرصه جهانی اینطور شایعه می‌کنند که پیروزی‌های روسیه به دلیل حمایت‌های ایران و تجهیزات ایرانی است.

 امروز تحریم ایران برای نرسیدن تکنولوژی ایران به دیگر کشورهاست

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که دستاوردهای ما در حوزه علمی و فناوری و تکنولوژی در جایگاهی قرار دارد که کشورهای زیادی خواهان بهره‌مندی و استفاده از آن هستند، بیان کرد: در زمانی کشور ما تحریم می‌شد تا کسی نتواند به ایران بیاید و برای ما پالایشگاه، نیروگاه برق، سد و... بسازد، ولی امروز ایران را تحریم می‌کنند که دیگر کشورها از توانایی‌های ایران در کشور خود بی‌بهره  بمانند و سراغ تکنولوژی‌های غربی بروند.

وی افزود: با گذشت ۵٠ سال با تدابیر و هدایت‌های رهبری و وجود روحیه بسیجی که برگرفته از تعالیم اسلامی و روحیه «ما می‌توانیم» هست، از کشوری که در زمانی ١٠٠ درصد وابسته بود، توانستیم به کشوری برسیم که در بسیاری از صنایع و فناوری‌های پیشرفته اولین کشور یا جزو ۵ کشور نخست جهان هست.

سردار قریشی مقاومت اسلامی در فلسطین را برگرفته شده از روحیه بسیجی دانست و اظهار داشت: اگر امروز بعد از ٧۵ سال جوانان فلسطینی در برابر تمامی قدرت‌ها و تجهیزات نظامی و اطلاعاتی می‌ایستند و بیش از ۴۵ روز با امکانات محدود مقاومت می‌کنند،  افتخاری برای ماست که برگرفته از روحیه بسیجی است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: امروز ارتش اسرائیل را امریکا مدیریت می‌کند و در مقابل حزب الله در لبنان، حماس و مقاومت اسلامی در غزه، یمنی‌ها  و دیگر گروه‌های مقاومت را افکار و اندیشه‌های شما و تدابیر رهبر انقلاب اسلامی هدایت می‌کند و اراده خود را بر ارتش اسرائیل تحمیل می‌کند و آنها را به آتش‌بس وا می‌دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات