خبرهای داغ:
آیت الله میرباقری:

مجاهدان واقعی از درون فتنه‌ها بیرون می‌آیند

همدان- رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه تنها مجاهدان واقعی هستند که از دل فتنه‌ها بیرون می‌آیند، گفت: در همه فتنه‌ها دشمنان خدا سعی می‌کنند بین امام و مردم فاصله‌ای بیندازند.
کد خبر: ۹۵۵۹۸۶۱
|
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
مجاهدان واقعی از درون فتنه‌ها بیرون می‌آیند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری در جمع کارکنان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهار کرد: خداوند در جاهای مختلفی از جمله در آیه ۱۶ سوره توبه و همچنین آیات ابتدایی سوره عنکبوت در رابطه با فتنه‌ها هشدار می‌دهد.

وی افزود: خداوند می‌فرماید انسان‌ها دو محاسبه غلطی در ذهن خود دارند، محاسبه غلط اولشان اینکه فکر می‌کنند تنها با ادعای ایمان همه چیز حل می‌شود نه اینگونه نیست بلکه در مسیر، فتنه‌ها و امتحان‌های زیادی پیش رو خواهند داشت و این فتنه به دلیل جدا کردن صفوف از هم است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: خداوند می‌فرماید ما هرگز اجازه نمی‌دهیم، آمیختگی بین مومنین و کفار باشد، به عنوان مثال برای اینکه یاران واقعی حضرت نوح(ع) مشخص شود چندین مرتبه یاران ایشان امتحان شدند و خیلی‌ها در این امتحان‌ها ریزش کردند و اینکه در همه امتحان‌ها پشت پرده‌ای وجود دارد که تنها رسولان ما از آنها اطلاع دارند و هر کسی که می‌خواهد تا پایان در مسیر بماند باید به برگزیدگان ما اعتماد داشته و پشت سر آنها حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی در بعضی فتنه‌ها دشمنان به پیروزی‌های ظاهری می‌رسند و طرح‌های بسیار زشت و سنت‌های بسیار بدی از خود بر جای می‌گذارند و محاسبه دوم غلط انسان‌ها این است که فکر می‌کنند از خدا سبقت گرفتنه‌اند و طرح فرستادگان خدا شکست خورده، اینها خیالی واهی است، بساط دشمن آنچنان دوامی ندارد و به زودی از بین خواهد رفت.

میرباقری افزود: تنها مجاهدان واقعی هستند که از دل فتنه‌ها بیرون می‌آیند، و نکته‌ای هم که مجاهدان باید بدانند این است که خیال نکنند طرح‌های خداوند را آنها پیش می‌برند و باید بدانند خداوند بی‌نیاز از هر کس و چیزی است و اگر کسی در این مسیر تا پایان می‌ماند به خاطر خودشان است، پاک می‌شوند و به بهترین عمل مزد آنها داده می‌شود.

وی گفت: در همه فتنه‌ها دشمنان خدا سعی می‌کنند بین امام و مردم فاصله‌ای بیندازند و این کار در زمان امیرالمومنین علی (ع) نیز اتفاق افتاده بود و دشمنان بین مردم و حضرت علی (ع) فاصله انداخته بودند و حضرت زهرا(س) بود که وارد شد و با تقدیم جان مبارک خویش این گسستگی را دوباره پیوند داد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم بیان کرد: خداوند در قرآن از لیله القدر بسیار می‌گوید و ارزش‌های فراوانی برای آن بیان می‌کند و حال به تعبیری لیله القدر در کالبد حضرت زهرا (س) به این جهان وارد شده بود که توسط شقی‌ترین افراد به ایشان هتک حرمت صورت گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات