نماینده اتاق اصناف شهرستان اراک گفت: تولیدکنندگان البسه پوشاک اسلامی نه تنها مشوقی دریافت نمی‌کنند که در حوزه عفاف و حجاب حمایت نمی‌شوند.
کد خبر: ۹۵۶۲۸۱۲
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عفاف و حجاب یکی از ارزش‌های معنوی و دینی است که در همه ادیان نسبت به رعایت آن تاکید شده است. عفاف و حجاب به لحاظ تأثیرات فردی و اجتماعی جایگاه ویژه‌ای در جامعه بشری از بدو خلقت انسان تا به امروز داشته است، چراکه رعایت آن به عنوان یک دستور دینی موجب تعالی روح می‌شود و هم به لحاظ جایگاه اجتماعی، جامعه را از انحرافات باز داشته و سلامت جامعه را تضمین می‌کند و با ایجاد فضایی شیرین؛ بالندگی انسان در جهات مثبت و در زمینه‌های مختلف فکری و علمی را سبب می‌شود.

امروزه اهمیت مقوله حیاتی عفاف و حجاب صرفاً به رعایت حجاب بر نمی‌گردد و همه می‌دانند که این دو مقوله به هم پیوسته و مهم، تضمین سلامت جامعه را در پی خواهد داشت برای اینکه دلایل وضعیت موجود در سطح استان را بررسی کنیم در میزگردی با حضور جمعی از متولیان حوزه حجاب و عفاف از جمله سرهنگ احسان آنقی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان مرکزی، زهرا غفاری مسئول بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله، لطیفی نماینده اتاق اصناف، محصولی نماینده واحدهای تولیدی پوشاک، محمدی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک، اترکی کارشناس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی درخصوص راهکارهای ترویج حجاب موضوع را به بحث و بررسی نشستیم.
بسیج: وضعیت موجود و آنچه در جامعه مشاهده می‌شود بیانگر بی‌توجهی به حجاب است برای برون‌رفت از این وضعیت چه کار باید کرد؟
لطیفی نماینده اتاق اصناف شهرستان اراک: امروزه زیرسوال بردن ارزش حجاب یکی از اهداف جنگ نرم دشمن است و متاسفانه ما در مسئله حجاب کوتاهی کرده‌ایم؛ باتوجه به گستردگی فضای مجازی و رسانه به عنوان ابزار دشمن در این جنگ شبهاتی که در فضای مجازی درخصوص حجاب و ارزش‌ها و باورهای دینی و اعتقادی ما مطرح می‌شود بی‌پاسخ مانده است.
بسیج: شما معتقدید عملکر ضعیف مسئولان فرهنگی ما در بحث عفاف و حجاب کار را به برخوردهای سلبی و خشن با مردم به ویژه قشر جوان ما کشانده است؟
لطیفی نماینده اتاق اصناف شهرستان اراک: بی‌حجابی یک روزه نیامده که بخواهیم یک روزه آن را برداریم، با کار فرهنگی است که می‌توان آرام آرام آن را از بین ببریم. در بحث لباس فرم مدارس متاسفانه هر ساله شاهدیم که مدارس یا آموزش و پرورش با یک تولیدکننده قرارداد می‌بندند بدون اینکه طرح نوآورانه و شاد باشد با بی‌کیفیت‌ترین جنس در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد، آن وقت ما انتظار داریم که این دانش‌آموز گرایشی به لباس‌هایی که با طرح‌های غربی هستند نداشته باشد.

بسیج: ما در بیشتر مراکز عرضه پوشاک شاهد تولیداتی هستیم که متناسب با آنچه در اسلام توصیه شده نیست، آیا وضعیت موجود نشان از عدم نظارت کافی بر فرآیند تولید ندارد؟

لطیفی نماینده اتاق اصناف شهرستان اراک: تا به امروز از سوی اتاق اصناف چندین جلسه با معاونت اجتماعی استانداری برگزار کرده‌ایم و درخواست داشتیم تا از ما حمایت شود. اگر تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان پوشاک قرار گیرد، مالیات بردرآمد این صنف به حداقل برسد و در بخش بیمه‌ای مورد حمایت و طرح تشویقی قرار گیریم می‌توانیم در حوزه پوشاک ایرانی اسلامی گام‌های اثرگذاری برداریم. چرا که با انجام این موارد تعداد تولیدکنندگان افزایش می‌یابد و به خودی خود باعث ایجاد رقابت و در نتیجه کاهش قیمت خواهد شد.

اصناف ویترین هر شهر و کاری است اما تولیدکننده پوشاک آخرین گزینه است که مردم با آن سر و کار دارند اصناف خود به خود جهادی هستند در سیل و کرونا شاهد بودید ما می‌خواهیم کار کنیم ولی کسی کمک ما می‌کند؟

انتهای پیام/

ارسال نظرات