مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک تاکید کرد
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک حضرت زهرا(س) در حوزه دفاع از حق و حقیقت یک الگو برای تمامی انسان‌ها است، گفت: دشمن شناسی و دفاع از دین، درس‌های مهم مکتب فاطمی است.
کد خبر: ۹۵۶۳۸۷۸
|
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶

حجت‌الاسلام محمود براتی‌زاده مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با بیان روایتی از پیامبر اسلام(ص) در وصف شأن و عظمت بانوی دو عالم گفت: حضرت رسول(ص) فرمودند اگر تمام محاسن و خوبی‌ها به شکل یک شخص و انسان مجسم شود، آن شخص فاطمه زهرا(س) است، فاطمه دخترم از نظر اصالت، شرافت، کرامت، نجابت و بلندمرتبگی برترین شخص روی زمین است.

وی با تاکید بر اینکه فاطمه، فاطمه است و ایشان به دلیل انتساب به کسی به این جایگاه نرسیده است، ادامه داد: مقام و عظمت حضرت زهرا(س) در این روایت به صرف پیوند با پیغمبر اسلام و ائمه اطهار و اینکه همسر اولین امام شیعیان است، نیست اینکه حضرت زهرا(س) سیده زنان عالم در تمام دوران‌ها می‌شود به این اعتبار پیوند نیست.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: جایگاه و شأن حضرت به دلیل داشتن ویژگی‌های برجسته‌ای است که ایشان دارد؛ از جمله معنویت، بصیرت، جبهه شناسی، دشمن شناسی، زمان‌شناسی، روشنگری‌ها و جهاد تبیین ایشان است که در مدتی که پیامبر اسلام(ص) در بستر بیماری بودند به روشنگری می‌پرداختند و مشق سیاسی می‌کردند.

حجت‌الاسلام براتی‌زاده با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) در حوزه دفاع از حق و حقیقت یک الگو برای تمامی انسان‌ها است، گفت: انتظار می‌رود زنان و بانوان جامعه که خود را به این مکتب نسبت می‌دهند، بصیرت و دشمن شناسی داشته باشند و از حق دفاع کنند و جهاد تبیین را به عنوان بالاترین جهاد و امر ولی زمان، برای دفاع از ارزش‌ها و تقویت باورها و اعتقادات به ویژه در نسل جوان انجام دهند.

وی افزود: حضرت زهرا (س)، یگانه الگوی زن مسلمان و مقتدای هر زن در راه رسیدن به کمال و‎ ‎فضیلت ‏است که برای کسب رضایت الله ‏حرکت می‌کرد؛ می‌بینید که در سوره «انسان» 18 آیه در شأن خانواده حضرت زهرا(س) و نذر اطعامی که ایشان برای رضای خدا انجام دادند نازل شده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک  امروز بهترین سیره زندگی حضرت زهرا تقابل ایشان با انحرافات و احقاق حق است، خاطرنشان کرد: مكتب فاطمه(س) به دختران و زنان ما می‌آموزد كه مسئوليت‌شناس و مسئوليت‌پذير باشند‎ ‎و بدين نكته ‏اساسی در زندگی خود توجه كنند كه هر كسی بايد در روز قيامت،‌‏‎ ‎پاسخگوي اعمال و استعدادهای خود ‏باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات