خبرهای داغ:
سوگواره تجسمی چادرِ خاکی که به همت گروه جهادی شهیدمحمدرضا شفیعی که همزمان با ایام فاطمیه در بوستان بنفشه قم برپا شده بود، با حضور مسئولین و چهره‌های مردمی به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۵۶۴۴۶۶
|
۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، این سوگواره که از ۲۲ آذر ماه به مدت ۵ شب، به همّت گروه جهادی شهید محمد رضا شفیعی در محل بوستان بنفشه، واقع در بلوار شهید کریمی، جنب درمانگاه امام خمینی (ره) برگزار شد، مصائب حضرت زهرا(س) توسط اساتید حوزه علمیه روایت‌گری شد.

حجت الاسلام احمد قادری مدیر گروه جهادی شهیدمحمدرضا شفیعی و دبیر دومین سوگواره تجسمی چادرِ خاکی در حاشیه این سوگواره طی سخنانی اظهار داشت: بحمدالله امسال نیز این توفیق را داشتیم تا برای عاشورایی برگزار نمودنِ فاطمیه که درخواست رهبر عزیز انقلاب اسلامی است، قدم کوچکی برداریم.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این سوگواره‌ی تجسّمی، افزود: بخش اولِ نمایشگاه، به جریان ولادت حضرت زهرا(س) پرداخت و در بخش دوم و سوم، ماجرای غدیر خم و بستر شهادت نبی مکرّم اسلام(ص) به تصویر و روایت کشیده شد.

حجت الاسلام قادری، سقیفه، بیت الزهرا، مغتسل و تشییع شبانه را دیگر بخش‌هایِ سوگواره تجسّمی چادرِ خاکی(۲) عنوان کرد و بیان داشت: در بخش پایانی، نمایی از قبرستان مظلوم بقیع آماده شد که از مظلومیت و غُربت آنجا حکایت کرد‌.

مدیر گروه جهادی شهید محمد رضا شفیعی همچنین به معرفی بخش نمایش سایه پرداخت و تصریح کرد: در این غرفه، مصائب حضرت زهرای مرضیه(س) با زبان نمایش، برای میهمانان، به تصویر کشیده می‌‌شد.

وی دو بخش کودکان و چایخانه را از دیگر قسمت‌های این مجموعه‌ی مردمی دانست و خاطرنشان کرد: در این ایام و غرفه‌ کودکان از حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگی و در بخش چایخانه از خدمت رسانیِ جوانان، نوجوانان، طلاب و همسایگان بهره‌مند شدیم.

حجت‌الاسلام حسین رحیمیان رئیس دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور، ضمن بازدید از مجموعه‌ چادرِ خاکی، این کار را ارزشمند دانست و از زحمات دست‌اندرکارانِ این نمایشگاه قدردانی کرد.

خط پایان سوگواره تجسمی «چادرِ خاکی»

محسن محرری رئیس شورای اسلامی شهر قم که به همراه حجت الاسلام سیداحمد طباطبایی‌نژاد در بخش اجرای نمایش «سایه» این مجموعه شرکت کرد، این گونه فعالیت‌های فرهنگی را سبب رشد فکری و ارتقای فرهنگ معنوی و اجتماعیِ جامعه دانست و گفت: این سوگواره با مدیریت حجت الاسلام قادری و مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برگزار شد و شورای اسلامی و مجموعه شهرداری خود را مکلف به حمایت از برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر می‌داند.

علیرضا رحیمی مدیر کل آموزش و پرورش نیز طی بازدیدی از بخش‌های مختلف دومین سوگواره تجسمی چادرِ خاکی، دقایقی در غرفه‌ کودکان حضور یافت و با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان (پردیس حضرت معصومه علیهاالسلام) که به عنوان مربی در این بخش خدمت می‌کردند، گفت‌وگو کرد.

وی سپس در بخش چایخانه‌ این مجموعه حضور یافت و به پذیرایی از میهمانان پرداخت.

خط پایان سوگواره تجسمی «چادرِ خاکی»

حجت الاسلام مجید منتظرزاده فرمانده تیپ رزمی تبلیغی امام جعفر صادق(ع) و سردار حسین تناور فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ علی‌ بن‌ ابی‌طالب(ع) نیز در این سوگواره حضور داشتند و از قسمت‌های مختلف این نمایشگاه، بازدید کردند.

گفتنی است دومین سوگواره تجسمی چادرِ خاکی، با پیگیری اعضای گروه جهادی شهیدمحمدرضا شفیعی و با مساعدت و همراهیِ نهادها و دستگاه‌های فرهنگی اعم از شرکت گاز استان قم، سازمان بسیج سازندگی استان قم، ارتش جمهوری اسلامی ایران، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اتاق تبلیغ مدرسه باقر العلوم(ع)، شهرداری قم، شورای اسلامی شهر، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع)، تیپ ۸۳ امام جعفر صادق(ع)، قرارگاه فرهنگی ۱۹ دی، هیئت متوسلین به حضرت سید‌الشهدا(ع) و تشکّل همسایگان محله بنیاد برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات