مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تاکید کرد
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله گفت: حضرت ام‌البنین(س) شخصیتی ولایتمدار بود و فرزندانی ولایتمدار تربیت کرد.
کد خبر: ۹۵۶۵۸۰۰
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) گفت: در تاریخ و گذر زمان زن‌های نمونه‌ای وجود داشته که هر کدام اسوه بوده‌اند از جمله حضرت زهرا(س)، حضرت مریم(س)، حضرت زینب(س) و مادر امام زمان(عج)، آسیه همسر فرعون که هر کدام به نوبه خود مورد توجه و اسوه هستند.

وی حضرت ام‌البنین(س) را یکی از زنان اسوه تاریخ دانست و اصالت و نجابت حضرت را بسیار ریشه دار و عمیق بیان کرد و افزود: حضرت ام‌البنین وقتی وارد زندگی امام علی (ع) شد همواره نشان داد که آمده است تا خدمت گذار فرزندان حضرت زهرا (س) باشد و افتخارش نیز این بود که تا آخرین روز حیات مبارکشان در خدمت فرزندان دختر پیامبر و امیرمومنان (ع) بوده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: دامن چنین زنی سعادت پرورش شخصیتی مانند حضرت عباس(ع) را پیدا می‌کند که چندین امام معصوم در وصف ایشان سخن گفته‌اند؛ ایشان مادر چهار شهید کربلا است لذا سالروز وفات ایشان به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام عبدی ادامه داد: حضرت ام‌البنین(س) شخصیتی ولایتمدار بود و فرزندانی ولایتمدار تربیت کرد، حضرت ام‌البنین(س) همواره نظام امامت، اطاعت و فرمان برداری از امام زمانش را رعایت می‌کرد و با رعایت ادب همیشه تلاش می‌کرد پناهگاه و تکیه گاه محکمی برای حضرت علی (ع) باشد و به همین جهت است که خروجی آن ادب، تربیت و فرمان برداری چهار فرزند می‌شود که هر همه آن‌ها در کربلا در رکاب امام خویش به شهادت می‌رسند.

وی معرفت و شناخت نسبت به امام را از ویژگی‌های دیگر حضرت ام‌البنین(س) ذکر کرد و افزود: این مادر ولایت‌مدار در مواجهه با بی‌رحم‌ترین و شقی‌ترین انسان‌های روی زمین بر همگان ثابت کرد که قله‌های شجاعت و غیرتمندی را فتح کرده به‌طوری‌که کمتر زنی می‌تواند در این میدان به پای او برسد و او در فضایل اخلاقی، غیرتمندی و شجاعت را در خود به حد کمال رساند و در مصاف با دشمنان اهل‌بیت (ع) کمترین ترس و تزلزلی را به قلب خود راه نداد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله تصریح کرد: حضرت ام‌البنین(س) مؤسس عزاداری در مدینه بعد از شهادت امام حسین(ع) است که در راستای جهاد تبیین و روشنگری بعد از حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) ادامه دهنده راه شهدای کربلا می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ و امروز بسیاری از حاجتمندان دست توسل به حضرت ام‌البنین(س) می‌زنند و به ایشان توسل می‌جویند، گفت: حضرت ام‌البنین(س) یکی از زنان نمونه جهادی و دینی ما است که به عنوان الگوی مادران همسران شهدا هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات