خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان سرخه گفت: نماز جمعه یک نماز عبادی سیاسی و به تعبیری روایات حج کوچک و عامل وحدت و انسجام در جامعه است.
کد خبر: ۹۵۷۰۰۶۹
|
۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، در آستانه چهل و چهارمین سالروز اقامه اولین نماز جمعه در شهرستان سرخه، نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با هدف بزرگداشت این روز در ستاد نماز جمعه شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی اشرف در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هر شهرستان همچون یک انسان پویا ویژگی هایی دارد که هویت های آن منطقه و مردم آن شهر را تعریف می کند، اظهار کرد: آثار هنری، تاریخی، سابقه درخشان در گذشته، موفقیت ها، ظرفیت ها و پتانسیل هایی موجود می‌تواند معرف آن منطقه و شهرستان باشد که مردم آن شهرستان و نسل های جدید به آن افتخار کنند.

او افزود: یکی از بخش های اساسی هویت بخش مردم شهرستان سرخه، پیشتازی در عرصه های مختلف اجتماعی و انقلابی است هرجا که نیاز به حضور بابصیرت، آگاهی و توجه مردم بوده، مردم شهرستان سرخه پیشتاز بوده اند.

امام جمعه شهرستان سرخه با بیان اینکه نماز جمعه در شهرستان سرخه به عنوان دومین شهرستان در استان سمنان اقامه شده است، تصریح کرد: در استان سمنان، شهر مهدیشهر بعنوان نخستین شهر در تاریخ ۳۰ آذر سال ۱۳۵۸ و شهر سرخه بعنوان دومین شهر در تاریخ  ۲۸ دی ماه سال ۱۳۵۸ نماز جمعه در آن اقامه شده است.

اشرف با بیان اینکه جایگاه اقامه این نماز تا آن اندازه بالاست که خدا در قرآن یک سوره با نام جمعه آورده و برکات بسیار فراوانی دارد، گفت: نماز جمعه یک نماز عبادی سیاسی و به تعبیری روایات حج کوچک است. تمام برکاتی که حج دارد، نماز جمعه هم دارد. به موجب آن وحدت و انسجام خاص اتفاق می افتد که دشمن شکن است.

او با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در هفته بزرگداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در شهرستان سرخه بیان داشت: نصب تابلوهای مربوط به نماز جمعه در نقاط پیش بینی شده، دیوار نویسی در بخش های مختلف شهر با محتوای نماز جمعه، نامگذاری معبر یا محل مناسبی به نام نماز جمعه در شهر سرخه، برپایی نمایشگاه عکس های قدیمی نماز جمعه و گردهمایی فعالین نماز جمعه از جمله برنامه هاست.

امام جمعه شهرستان سرخه ادامه داد: تهیه تابلو برای نصب در مساجد، ادارات و مدارس، نصب هفتگی احادیث نماز جمعه، برگزاری مسابقه کتبی، ایجاد کتابخانه برای نوجوانان و جوانان در نماز جمعه، برگزاری مجمع علما، تهیه مستند مصاحبه از اعضای اسبق و ائمه جمعه اسبق، فراخوان مسابقه عکس، شعر و متن در مورد نماز جمعه و مسابقه حفظ سوره جمعه از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها