خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین ایمانی گفت: نماینده مجلس شورای اسلامی باید از جنس مردم و دلسوز مردم به‌خصوص طبقات محروم باشد.
کد خبر: ۹۵۷۲۰۷۰
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵

یک نماینده مجلس نباید با شتاب‌زدگی کاری را انجام دهد/ایمان به خدا باعث می‌شود در مسیر اجرای دستورات الهی گام برداشته شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ به نقل از گلستان ما ؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالعلی ایمانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا در دیار با کارکنان تحریریه گلستان ما به ویژگی‌های مهم در انتخاب یک نماینده تأکید کرد و گفت: نخستین مسئله این است که یک نماینده مجلس باید خدا را در همه کارها مدنظر داشته باشد، ایمان به خدا باعث می‌شود در مسیر اجرای دستورات الهی گام برداشته و برای پیاده‌سازی اسلام ناب محمدی (ص) در جامعه تلاش شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوا گلستان ادامه داد: دومین نکته در انتخاب یک نماینده مجلس شورای اسلامی خودسازی در برابر هواهای نفسانی است، هوای نفس بزرگ‌ترین مانع در برابر خودسازی است و گاهی دیده شده افرادی با تقوایی در پست و مسئولیت قرار گرفتند؛ ولی دچار هوای نفس شدند .

ایمانی بیان کرد: نکته دیگر مردم‌داری یک نماینده است و نماینده باید از جنس مردم و دلسوز مردم به‌خصوص طبقات محروم باشد و برای آن‌ها کار و فکر کند و باید با مردم مهربانی کند، دست مردم را بگیرد و به وعده‌های خود در قبال مردم عمل کند.

وی با بیان اینکه تواضع و پرهیز از غرور و تکبر از دیگر نکاتی است که باید در انتخاب یک نماینده خوب به آن توجه کنیم، افزود: پرهیز از خودبرتربینی از ویژگی‌های مؤمن است و باعث می‌شود که یک انسان زمین بخورد، شاهد آن بودیم که افرادی حتی در جایگاه رئیس‌جمهوری قرار داشتند؛ ولی تکبر باعث شد که آنها زمین بخورند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوا گلستان متذکر شد: یک نماینده خوب باید اشتیاق بیشتر به مردم داشته باشند تا افراد خاص، نباید فراموش کنیم جایگاه‌ها و مناصب موقت است و در نهایت این مردم است که می‌مانند و باید یک نماینده خوب اشتیاق برای حضور در توده‌های مردم و عوام داشته باشند نه خواص و صاحب‌منصبان.

ایمانی تأکید کرد: توجه به محرومان و اقشار ضعیف جامعه از دیگر نکاتی است که باید نماینده مجلس به آن اهتمام داشته باشد و به وعده‌هایی که به محرومان و اقشار ضعیف جامعه می‌دهند عمل کنند، اگر نمایندگان مجلس در سِمَت نمایندگی، از امانت مردم به نحو شایسته پاسداری کنند و اختیاراتی را که ملت به آنان سپرده‌اند، در راه اعتلای دین و آبادانی کشور به کار گیرند، بدون تردید رضایت خدا و خلق را به دست آورده و اعتماد عموم را برای خود کسب خواهند کرد.

وی افزود: حق‌گرایی و صداقت با مردم از دیگر نکاتی است که باید یک داوطلب به آن توجه داشته باشد، صداقت با مردم از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوا گلستان ابراز داشت: عدالت در عمران و آبادی از دیگر نکاتی است که باید یک نماینده مجلس به آن اهتمام داشته باشد، در جامعه اسلامی ما باید به این سمت برویم، متأسفانه در کشور برخی از استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان و گلستان در محرومیت قرار دارند و برخی استان‌ها از امکانات و اعتبارات خاصی برخوردار هستند و این نشان می‌دهد در بودجه‌ریزی عدالت لازم وجود ندارد و از سویی یک نماینده باید به عمران و آبادی شهر خود اهتمام داشته باشد تا مشکلات بیکاری جوانان کمتر شود.

ایمانی افزود: پرهیز از شتاب‌زدگی امر مهمی است که باید یک نماینده مجلس به آن اهتمام داشته باشد، یک نماینده مجلس نباید با شتاب‌زدگی کاری را انجام دهد و با آینده‌نگری کاری را انجام دهد که مثمرثمر جامعه قرار گیرد.

وی ابراز داشت: نماینده مجلس نباید لجاجت به خرج بدهد و با کسی لجاجت کند و سعی کند بافکر و تعامل کار را انجام دهد تا تأثیرگذار در جامعه در ابعاد مختلف باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه نینوا گلستان تأکید کرد: انتخاب کارگزار و افراد شایسته از دیگر نکاتی است که یک نماینده مجلس شورای اسلامی به آن توجه داشته باشد؛ شایسته‌سالاری در جامعه ما ضعیف شده و بسیاری افراد با رایزنی به پست و موقعیت می‌رسند و باید زمینه‌ای فراهم شود که افرادی که شایستگی دارند بتوانند به کرسی مجلس برسند.

ایمانی خاطرنشان کرد: افرادی که برای مناصب مختلف انتخاب می‌شوند باید علاوه بر تخصص اهل تقوا و دین‌داری باشند ولی می‌بینیم بی‌تقوایی در این مسیر وجود دارد و افرادی که عمران خواندن در کار غیرتخصصی خود به کار گرفته می‌شوند و این در حالی است که متصدیان کشور چنین مسئله‌ای را برنامه‌ریزی نکردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما در استان در حوزه‌هایی مثل عمران و درمان مشکل داریم چرا باید در مرکز استان گلستان برای مثال جراح زنان نداشته باشیم و یا تعداد آنها انگشت‌شمار باشد و این یکی از معضل برای جامعه اسلامی به وجود آورده است و یا تعداد پزشکان خانم در حوزه سونوگرافی و ماموگرافی کم باشد و باید این نیازها شناسایی و جوانان را به این سمت سوق دهیم تا مشکلات جامعه برطرف شود.

این مقام مسئول ابراز داشت: داوطلب مجلس شورای اسلامی باید بی‌سروسامانی را در جامعه اسلامی سامان دهد و نیازهای کشور را ببیند .

ایمانی ابراز داشت: در عرصه انتخابات امید داریم خدای متعال عنایتی کند به نحوه احسن رقم بخورد و دل رهبر و مردم ما شاد شود و نشاط سیاسی در بین مردم به وجود بیاید و گامی برای رفع مشکلات جامعه برداشته شود.
 انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها