سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با انسجام بخشی مدیران منصوب شده در دانشگاه‌ها توانستیم فتنه ۱۴۰۱ را به عنوان یک مساله امنیتی با ابزار انضباطی برطرف کنیم و خوشبختانه این تهدید با تمهید روسای دانشگاه‌ها به فرصت تبدیل شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۵۹۵
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، علی شمسی پور در اجلاس روسای دانشگاه ها در دانشگاه فردوسی مشهد در تحلیلی از ۲ سال عملکرد وزارت علوم در دولت سیزدهم اظهارکرد: سال اول سال انتصابات بود، سال دوم به مدیریت اغتشاشات گذشت، سال سوم نیز سال عملیات و سال چهارم سال جمع بندی و حرکت به سوی انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴۰۴ است.

وی در این اجلاس که با موضوع نظام ارتقا و بهره وری در آموزش عالی (ناب) برگزار شد، ادامه داد: انتصابات به عنوان مقدمه کار پیچیدگی ها و سختی های زیادی دارد. اما در همین حین شبکه سازی مدیران در کل دانشگاه ها اتفاق افتاد؛ ولی‌ سال اول به فتنه ۱۴۰۱ منتهی شد که این تهدید با تمهید روسای دانشگاه ها به فرصت تبدیل شد.

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر یادآور شد: انسجام بخشی مدیران منصوب شده در این دوره فتنه ۱۴۰۱ اتفاق افتاد، نقاط ضعف مشخص شد و هنر ما این بود که توانستیم با ابزار انضباطی مساله امنیتی را حل کنیم و امسال که سال سوم است و به جایگاه عملیاتی رسیده ایم و دانشگاه ها در اوج قدرت هستند، پروژه های بزرگ در حال انجام است.

وی تاکید کرد: روند جذب استادان و اعضای هیات علمی تسریع شده است. سال آینده سال حرکت آرام جمع بندی پروژه ها و حرکت به سمت انتخابات و دوره جدیدی از وزارت است حتما باید حلقه های مفقوده را بیابیم و پروژه ها را تمام کنیم.

سخنگوی وزارت علوم همچنین اظهار داشت به همین دلیل است که از بهره وری سخن می گوییم، زیرا وقتی از بهره وری حرف می زنیم نشان می دهد در اوج عملیات هستیم ولی می خواهیم بیشترین نفع را از این عملیات ببریم. این به معنای آن نیست که همه دانشگاه ها باید از جهت آموزشی در یک سطح باشند ولی همه دانشگاه ها باید در سطح ملی و منطقه ای نقش آفرینی کنند؛ مانند مجموعه‌هایی در آموزش عالی که در حوزه هوافضا یا نفت در سطح کشور نقش آفرینی می کنند. بر همین اساس برخی دانشگاه ها امکان نقش آفرینی در حوزه سیاسی اجتماعی دارند و برخی می توانند هنرمند تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند.

شمسی پور به توجه رییس جمهور بر نقش آفرینی دانشگاه اشاره کرد و گفت: دستور آیت الله رئیسی به روسای دانشگاه ها در نشست روز سه شنبه (سوم بهمن) در دانشگاه امام حسین(ع) این امر را نشان می دهد. ما آماده هستیم مانند دانشگاه های وزارت بهداشت که دانشجویان های آنها می توانند در دوره دانشجویی مهارت اموزی کنند، در وزارت علوم هم چنین اتفاقی بیافتد.

وی تاکید کرد: در ماه های باقی مانده باید با تلاش شبانه روزی کارها را پیش ببریم.

 اجلاس سه روزه روسای دانشگاه‌ها امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مسوولان وزارت علوم و رییسان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه فردوسی مشهد گشایش یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها