خبرهای داغ:
مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه گفت: حضرت زینب (س) باید از نهضت عاشورا و فلسفه قیام برادرش اباعبدالله الحسین (ع) حراست و آن را به نسل‌های دیگر نیز منتقل کند.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۷۲
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳

به مناسبت وفات اسوه صبر و مقاومت حضرت زینب کبری (س) حجت‌الاسلام و المسلمین رجبعلی فرزین مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سرخه اظهار کرد: ایام رحلت اسوه صبر حضرت زینب (س) که ولایت پذیری را از مادرش حضرت زهرا (س) و شجاعت را از پدرش حضرت علی (ع) به ارث برده، بهترین اسوه و الگوی جهاد تبین و مقابله با نفوذ، برای ماست.

او افزود: در واقعه عاشورا دو لشکر بود که یکی به فرماندهی حضرت عباس (ع) که ماموریت داشت به دفاع از حریم ولایت بپردازد و تا عصر عاشورا این علم به دست علمدار بود. اما پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش، لشکر دوم با فرماندهی و علمداری حضرت زینب (س) کار خودش را آغاز می کند و اینکه حضرت زینب (س) ماموریت داشت نام و راه امام حسین (ع) را زنده نگه‌دارد و مقابل تحریف و بدعت را بگیرد، لذا او با توجه به تجربه‌هایی که از فتنه‌های فراوان عصر پیامبر و در دوران امامت پدرش حضرت علی (ع) و امام حسن مجتبی (ع) داشت، باید فتنه‌ای که بر علیه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) صورت گرفته را خنثی و به دفاع از ولایت و امام زمان خویش؛ امام سجاد (ع) نیز بپردازد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سرخه تصریح کرد: کاری که حضرت زینب (س) انجام دادند؛ همان جهاد تبیین بود. حضرت زینب (س) باید از نهضت عاشورا و فلسفه قیام برادرش اباعبدالله الحسین (ع) حراست و آن را به نسل‌های دیگر نیز منتقل کند. لذا از همان زمانی که در اسارت بود، جهاد خود را آغاز می‌کند، ایشان واقعیت‌های عاشورا را برای مردم تبیین چرا که او باید گروه‌های زیادی از انقلابیون را بیدار کند.

فرزین با بیان اینکه جلوگیری از تحریف واقعه عاشورا توسط دشمن و همچنین بیداری مردم نسبت به فتنه‌های زمان خویش، دو موضوعی است که در وصف جهاد تبیین حضرت زینب (س) مطرح می‌شود، بیان داشت: همین حرکت حضرت زینب (س)  باعث شد تا گروه‌های انقلابی فراوانی نظیر توابین گرفته تا قیام زید بن علی و سایر قیام‌های صورت گرفته، همه اینها برگرفته از قیام و حرکت حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) است.

او یادآور شد: دشمن در حال تسخیر افکار فرزندان ماست، و با اینکه فکرهای بچه های ما در حال تسخیر برنامه های دشمنان دین است، دشمن به اعتقادات فرزندان ما نیز حمله کرده است و الگوگیری همه ما از زندگی حضرت زینب (س) در حیاء، عفت، ولایت پذیری، استقامت و شجاعت می‌تواند راهگشا باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار