خبرهای داغ:
سرهنگ مختاری خبر داد

اعزام ۳۰۰ دانش‌آموز پسر از استان همدان به کربلای ایران زمین

همدان- فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از اعزام ۳۰۰ دانش‌آموز پسر از استان همدان به مناطق عملیاتی جنوب کشور (کربلای ایران زمین) به میزبانی شهرستان نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۸۵۷
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی مختاری در مراسم بدرقه کاروان راهیان نور اظهار کرد: ۳۰۰ دانش آموز پسر از شهرستان‌های نهاوند، خزل، تویسرکان ، ملایر، اسدآباد در قالب ۶ دستگاه اتوبوس از مناطق عملیاتی جنوب به میزبانی شهرستان نهاوند بازدید خواهند کرد که از این تعداد ۹۰ نفر از شهرستان نهاوند و بخش خزل هستند.

وی گفت: در این سفر سه روزه و در مسیرهای مختلف کاروان راهیان نور، دانش آموزان از روایتگری راویان دفاع مقدس، اساتید و مربیان مجرب و توانمندی هم در راستای تبیین مسائل مهم روز (جهاد تبیین) بهره‌مند می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اظهار کرد: این سفر معنوی یک فرصت استثنایی برای دانش‌آموزان است تا با مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در جنوب ایران (کربلای ایران زمین) آشنا شوند و فرصتی مناسب برای آنها است تا با رشادت‌ها و دلیری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند چراکه امروز هرچه داریم به برکت خون شهدا است.

وی گفت: در این سفر سه روزه دانش‌آموزان با مناطق عملیاتی کربلای ۴ و ۵، والفجر ۸ و شلمچه آشنا و از یادمان‌های دفاع مقدس و قدمگاه شهدای والامقام و همچنین از صنعت هوافضا سپاه پاسداران و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران نیز در جنوب کشور بازدید خواهند کرد .

مختاری عنوان کرد: عملیات کربلای ۵ یکی از مهمترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که در آن بیش از یک هزار نفر از فرزندان استان همدان به شهادت رسیدند و از این تعداد حدود ۱۱۰ نفر فرزندان نهاوند بودند که سردار شهید حاج حسین کیانی، سردار شهید حسن ابروزن، سردار شهید مطلب قیصری، سردارشهید حیدر سهرابی از جمله شهدای گرانقدر این عملیات از شهرستان نهاوند بودند .

وی خطاب به دانش‌آموزان گفت: کربلای ایران یک مکان مقدس است، در این مکان شهدا شاهد و ناظر بر شما هستند، با آنها ارتباط بگیرید و هرکدام از شما با یک شهید دوست شوید تا راه را به شما نشان بدهند .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند خاطرنشان کرد: این سفر معنوی سه روزه فرصت مناسبی است که شما دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا شده و پس از برگشت از سفر آن را به همکلاسی‌های خود منتقل کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار