خبرهای داغ:
سرهنگ خادمی در گفتگو با بسیج:

رویداد ملی و سراسری «ایران قوی» در همدان برگزار می‌شود

همدان-معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع)همدان گفت: رویداد ملی و سراسری «ایران قوی» با هدف مشارکت پایگاه‌های مقاومت و مردمی کردن برنامه‌ها در ایام الله و مناسبت‌ها از ۱۰ بهمن تا ۱۰ اسفند در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۶۸۰۲
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

رویداد ملی و سراسری «ایران قوی» در همدان برگزار می‌شود

سرهنگ وحید خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برگزاری رویداد ملی و سراسری «ایران قوی» اظهار کرد: معاونت فرهنگی سپاه در سازمان بسیج در مناسبت‌های مختلف رویدادهای مختلفی را دنبال می‌کند که در هفته دفاع مقدس، رویداد «فتح قله‌ها» و در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی رویداد «هفته مقاومت» را داشتیم و به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد ایام الله دهه فجر در سراسر کشور مجموعه فرهنگی، رویداد ملی و سراسری «ایران قوی» را طراحی کرده است.

 وی با اشاره به اینکه این رویداد از ۱۰ بهمن تا ۱۰ اسفند ماه برگزار می‌شود و با مشارکت پایگاه‌های بسیج و آحاد مردم سعی در مشارکت مردمی دارد، افزود: این رویدادها با هدف مشارکت پایگاه‌های مقاومت و مردمی کردن برنامه‌ها در ایام الله و مناسبت‌ها دنبال می‌شود.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه برای دهه فجر، رویداد «ایران قوی» طراحی شده است، گفت: با توجه به شعار ایام الله دهه فجر امسال که «جشن ملی، مشارکت پرشور و آینده روشن» است، این رویداد برگرفته از این شعار از ایام دهه فجر تا انتخابات که حماسه حضور مردمی است، دنبال خواهد شد.

وی ابراز کرد: این رویداد با محوریت، نقش پایگاه‌های مقاومت و آحاد مردم بوده و با هدف فراهم شدن شور و نشاط در سطح جامعه که جشن ملی است و مشارکت پرشور در انتخابات و یک آینده روشن برای انقلاب اسلامی و ملت ایران برگزار می‌شود.

خادمی عنوان کرد: با نگاه به امیدآفرینی، ایجاد نشاط و جهاد تبیین، ذیل این رویداد، هشت عرصه را مشخص کردیم که در سطح پایگاه‌ها برای بزرگداشت این ایام که به انتخابات منتهی می‌شود یکسری فعالیت‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اولین عرصه «گذرگاه انقلاب» است که با موضوع برپایی ایستگاه‌های فرهنگی در سطح شهرستان‌ها، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت با موضوع جهاد تبیین، امیدآفرینی با ایجاد پایگاه‌های نشاط و برگزاری سیرهای نمایشگاهی طراحی شده است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت:  دومین عرصه، «سلام به آینده» است که کاروان‌های شادی و نشاط را دنبال می‌کنیم و با راه‌اندازی ایستگاه‌های سیار در سطح شهر گروه‌های سرود، نشاط و جهاد تبیین در سطح شهرستان‌ها به اجرا می‌پردازند، که این عرصه با جشن ملی تلفیق خواهد شد.

وی افزود: سومین عرصه «محله نشاط» است که جشن‌ها در سطح محلات و شهرک‌ها تدوین شده و پایگاه‌ها در سطح شهرستان‌ها جشن انقلاب برگزار می‌کنند.

خادمی عنوان کرد: عرصه چهارم «مسیر روشن» است که بحث‌های روشنگری، بصیرت‌افزایی و نشست‌های بصیرتی ذیل این عنوان قرار دارد و هدف غایی آن بحث جهاد تبیین است که بردستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب مروری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه عرصه پنجم «پرچم افتخار» و شامل فضاسازی محلات و خانه‌ها با مزین شدن به پرچم زیبا و خوش رنگ جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: عرصه ششم «سرود افتخار» است که گروه‌های سرود به صورت پاتوقی در محل‌ها و اجتماعات مردمی و اماکن پرتردد برای ایجاد شور و نشاط و هیجان به اجرا می‌پردازند.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: عرصه هفتم با عنوان «فصل آگاهی» است که به ترویج کتاب و کتابخوانی می‌پردازد به ویژه کتبی که در عرصه دستاوردهای انقلاب اسلامی چاپ شده، معرفی می‌شود و به شکل مسابقات کتابخوانی اجرایی می‌شود، همچنین نخبگانی که علاقمند باشند می‌توانند در این موضوع شرکت کنند.

وی ابراز کرد: عرصه هشتم «قاب دوازدهم» است که در این عرصه نیز اکران فیلم‌های سینمایی و مستندهایی که مخاطبین خود را در سطح مساجد و مدارس دارد پرداخته می‌شود و پایگاه‌ها اقدام به اکران فیلم‌های دفاع مقدس و تاریخ انقلاب می‌کنند.

خادمی گفت: رویدادها ذیل این فعالیت هشتگانه طراحی شده و در این بازه زمانی اجرا خواهد شد و انتظار داریم همه پایگاه‌ها در این رویداد شرکت کنند که منجر به جشن ملی، مشارکت پرشور انتخابات و آینده روشن شود.

رویداد ملی و سراسری «ایران قوی» در همدان برگزار می‌شود

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات