سازمان انرژی اتمی ایران در نمایشگاه رویداد ملی «روایت پیشرفت» که در مشهدالرضا دایر است به معرفی دستاوردهای ۲ سال اخیر صنعت هسته‌ای می‌پردازد.
کد خبر: ۹۵۷۷۷۰۱
|
۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی از مشهد، سازمان انرژی اتمی ایران در نمایشگاه رویداد ملی «روایت پیشرفت» که در مشهدالرضا دایر است به معرفی دستاوردهای ۲ سال اخیر صنعت هسته‌ای می‌پردازد.

برخی از معاونان این سازمان و جمعی از متخصصان صنعت هسته‌ای از دستگاه طیف‌سنج جرمی مغناطیسی «ایرانیوم» در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن در نطنز رونمایی شد.

دستگاه‌ طیف‌سنج جزو اقلام راهبردی،‌ استراتژیک و با سطح تکنولوژی بالا و مورد نیاز در صنعت غنی‌سازی محسوب شده و به چند دسته قطاع مغناطیسی، چهار قطبی و طیف‌سنجی گاما تقسیم‌بندی می‌شوند.

دستگاه طیف‌سنج جرمی مغناطیسی «ایرانیوم» طراحی و ساخته شده در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن در نطنز از مزیت‌های مختلفی نظیر تسریع در راه‌اندازی زنجیره‌ها و ‌اندازه‌گیری غنای محصول با هدف تنظیم پارامترهای گوناگون زنجیره‌ ماشین‌های سانتریفیوژ برخوردار است .

بلوغ فنی کارشناسان و متخصصان صنعت هسته‌ای ایران در دهه گذشته افزایش چشمگیری یافته و سبب پیشرفت‌های ایران در حوزه اندازه‌گیری و تحلیل میزان غنای عناصر سنگین شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی در این مراسم با اشاره به رونمایی از دستگاه طیف‌سنج جرمی مغناطیسی «ایرانیوم» در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن در نطنز گفت: از دستگاه طیف‌سنج جرمی مغناطیسی «ایرانیوم» نیز رونمایی شد که جزو دستاوردهای راهبردی است که در صنعت هسته‌ای به آن نیاز مبرم وجود دارد.

همچنین همزمان با مبعث پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد(ص) و دهه فجر انقلاب اسلامی، نمایشگاه رویداد ملی «روایت پیشرفت» در محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شده است.

سازمان انرژی اتمی ایران نیز با برپایی غرفه‌ای در نمایشگاه رویداد ملی «روایت پیشرفت» شرکت کرده و متخصصان و کارشناسان صنعت هسته‌ای با بیان اقدامات انجام شده در زمینه اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق جهاد تبیین؛‌ به معرفی دستاوردهای مختلف این صنعت در عرصه‌هایی نظیر چرخه سوخت هسته‌ای، تولید و توسعه رادیوداروها و کیت‌های رادیودارویی، جداسازی ایزوتوپ‌ها، سامانه‌های ابزار دقیق صنعتی، فناوری پرتودهی و فناوری پلاسما می‌پردازند.

محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان میهمان ویژه و عضو کابینه دولت سیزدهم از این نمایشگاه بازدید می‌کند و به ارایه توضیحاتی درباره دستاوردهای 2 سال اخیر صنعت هسته‌ای می‌پردازد.

همزمان با برپایی این نمایشگاه برخی از اعضای هیات دولت نظیر وزیر کشور، وزیر اقتصاد، وزیر بهداشت و نیز اعضای نهادهای حوزوی، دانشگاهیان، اقشار مختلف، خدام آستان قدس رضوی و زائران حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) از رویداد ملی «روایت پیشرفت» بازدید کرده‌اند.

گفتنی است هدف از برگزاری نمایشگاه رویداد ملی «روایت پیشرفت»؛ اطلاع‌رسانی اقدامات دولت در 2 سال گذشته به مردم است تا هموطنان بیشتر در جریان دستاوردهای به‌دست آمده توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف در این مدت قرار گیرند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها