خبرهای داغ:
آیت الله علی سعیدی با اشاره به جایگاه امروز ایران اسلامی در عرصه‌های داخلی و بین اللملی، گفت: امروز پنج قدرت تاثیرگذار در دنیا وجود دارد که یکی از آنها ایران اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۷۸۶۲۳
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰

ایران ‌از قدرت‌های تاثیرگذار دنیاست/توجه به معیشت مردم مهم‌ترین اولویت دولت است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ آیت الله علی سعیدی صبح امروز در جمع مردم گرگان در راهپیمایی 22 بهمن ضمن تبریک سالروز پیروی انقلاب اسلامی ایران به مردم ایران اسلامی و استان گلستان اظهارداشت: ایران امروز به عنوان پنجمین قدرت تاثیرگذار در منطقه و عرصه بین‌الملل جایگاه عظیمی پیدا کرده است.

وی افزود: امروز می‌گویند پنج  قدرت تاثیرگذار در دنیا وجود دارد که یکی از آنها ایران اسلامی است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا اظهار کرد: مردم ما با توجه به این جایگاه می‌توانند نقش خود را در این حرکت بزرگ انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف مشخص کنند.

سعیدی با اشاره به جایگاه امروز ایران اسلامی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی گفت: ما در یک برهه از زمان قرار داریم که دولت سیزدهم وارد عرصه تلاش شده و موفقیت‌هایی را کسب کرده و دولت در جهت کاهش و کنترل تورم و روند تکمیل پروژه‌های نیمه تمام موفق بوده و در اولویت دولت قرار داشته است.

سعیدی گفت: اطلاع کامل مردم ایران از این جایگاه مهم می‌تواند به تصمیم آنان برای ایفای نقش در مسیر حرکت بزرگ انقلاب و کمک به تقویت نقش ایران در عرصه داخلی، منطقه‌ای و بین المللی کمک کند.

وی به برخی متغیرهای داخلی و موثر در تقویت جایگاه بین‌المللی ایران اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دلایل، کسب موفقیت‌های دولت سیزدهم در عرصه‌های گوناگون است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا افزود: کنترل تورم به اذعان بانک جهانی، تلاش برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، تحرک موثر در عرصه مسکن، مقابله با فساد و دیپلماسی فعال منطقه‌ای، از جمله اقدامات دولت سیزدهم است که به کسب موفقیت‌های گسترده انجامید.

وی به تحرک دولت سیزدهم در عرصه مسکن اشاره کرد و افزود: دولت گام‌های خوبی‌ در این راستا برداشت و موفق شد قیمت فزاینده مسکن را کنترل و آن را ثابت نگه دارد. از طرفی دولت سیزدهم ضدفساد است و با آن مقابله می‌کند گرچه بستن گلوگاه‌های فساد زمان‌بر است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه دیپلماسی فعال در عرصه ارتباط با شرق و غرب از دیگر ویژگی‌های دولت سیزدهم است، بیان کرد: توجه به معیشت مردم مهم‌ترین اولویت دولت است گرچه مساله تحریم یکی از موانع و مشکلات بر سر راه دولت است.

وی دومین متغیر جمهوری اسلامی را متغیرهای منطقه‌ای برشمرد و گفت: گرایش سریع به اسلام را در منطقه غرب آسیا و جهان مشاهده می‌کنیم. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گرایش جهان به اسلام روند افزایشی داشته و این سیر صعودی بعد از جنایت جنگی رژیم غاصب صهیونیستی علیه غزه مضاعف شده است.

سعیدی جنگ اسرائیل علیه غزه را یکی از پدیده‌های عصر امروز برشمرد و توضیح داد: عامل اقتدار رژیم صهیونیستی ارتش، سیستم اطلاعاتی، هراس و ایجاد ترس در مردم منطقه و حمایت کشورهای بزرگ بود که امروز هر چهار پایه اقتدار رژیم صهیونیستی فرو ریخته است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا، تغییر در معادلات قدرت را از آثار جنگ غزه در عرصه بین‌الملل دانست و گفت: ارتقای قدرت و تاثیرگذاری ایران در معادلات و نقش‌آفرینی مردم یمن، تسریع در خروج آمریکا در منطقه از آثار جنگ غزه است.

وی انزوای شدید رژیم صهیونیستی و خروج تدریجی از گردنه راهبرد اروپا و آمریکا را از دیگر آثار جنگ غزه خواند و یادآور شد: آمریکا و اروپا نگران آینده رژیم صهیونیستی هستند و برای نجات آن دست به چاره‌اندیشی زده‌اند.

سعیدی با بیان اینکه امروز دنیا در پیچ بسیار مهم تغییر و جابه‌جایی قدرت دارد، گفت: از قرن پانزدهم به بعد بشر 2 بار شاهد جابه‌جایی قدرت بود که اروپا پس از رنسانس مرکز قدرت جهان شد و مستعمراتی را زیر پوشش خود قرار داد. بعدها آمریکا در راس قدرت جهان قرار گرفت و این روند تا سال 2000 ادامه داشت اما از آن سال به بعد انتقال قدرت از آمریکا کلید خورد و امروز ایران در جابه‌جایی قدرت نقش به سزایی دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا بر ضرورت حضور پرشور در انتخابات تاکید کرد و افزود: عده‌ای می‌گویند به دلیل مشکلات معیشتی در انتخابات شرکت نمی‌کنند حال آنکه این سخن در شان ملت انقلابی ایران نیست. مردم باید بدانند میانه راه زمان تسویه حساب نیست، ما مشکلات معیشتی را می‌بینیم و مردم را درک می‌کنیم اما این مسائل نمی‌تواند مانع ملت ایران باشد و ایرانی‌ها مصالح شخصی را به مصالح عالی انقلاب اسلامی گره نمی‌زنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال احیای شکوه و تمدن اسلامی است، گفت: جهان درگیر 2 جنگ مهم بین اروپا، روسیه و اوکراین و همچنین جنگ بین اسرائیل و غزه است که ما وظیفه داریم دفاع از مظلوم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

سعیدی با اشاره به اینکه ملت ایران برای مقابله با آمریکا سه راه بیشتر ندارد، توضیح داد: راه اول جنگ و درگیری نظامی با آمریکا است که هیچ فردی چنین نسخه‌ای را پیشنهاد نمی‌کند. جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست و آمریکا هم توان این کار را ندارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه راه دوم برای مقابله با دشمنی‌های آمریکا، تسلیم در برابر دشمن و خروج از مسیر انقلاب و نادیده گرفتن خون شهدا است، افزود: ملت ایران هرگز چنین راهی را انتخاب نمی‌کند.

وی ایستادگی در برابر آمریکا را سومین راه مقابله با دشمن دانست و تاکید کرد: دعوای ما با آمریکا و اسرائیل تنها بر سر فلسطین نیست. اینها 2 هدف موعودگرایی و جهان‌گرایی را در سر می‌پروارند و معتقدند ارباب و همه‌کاره دنیا باید خودشان باشند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی ستاد فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اینکه مشکل بین ایران و آمریکا تقابل بین 2 اندیشه است، تصریح کرد: ملت ایران پرچم‌دار ظهور است در همین راستا، حضور برای ظهور لازم است.

انتهای پیام/‌

ارسال نظرات
پر بیننده ها