رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با وجود اینکه استان مرکزی یک استان غیر ساحلی است ولی در بخش شیلات امسال به تولید 6 هزار و 700 تن خواهیم رسید.
کد خبر: ۹۵۸۰۳۱۸
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

علی صفری رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی در بازدید از دفتر خبرگزاری بسیج استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری، «خودکفایی و تأمین امنیت غذایی» را هدیه انقلاب اسلامی به مردم دانست و گفت: ماموریت اصلی وزارت جهادکشاورزی را تامین امنیت غذایی است؛ استان مرکزی در بخش کشاورزی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد.

وی شکوفایی استان در بخش کشاورزی را در دوران پس از انقلاب چشمگیر دانست و ادامه داد: در کالاهای اساسی به غیر از شکر و روغن، استان علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌ها صادرات داریم.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه امسال استان در تولید گندم نانوایی به خودکفایی رسیده است، تصریح کرد: در محصول استراتژیکی مثل گندم به رغم خشکسالی‌های موجود امسال 300 هزار تُن در استان تولید داشتیم؛ میزان گندم مورد نیاز استان بین 150 تا 170 هزار تن است که استان علاوه بر خودکفایی در مصرف استان، اقدام به صادرات به سایر استان‌ها نیز کرده است.

صفری با اشاره به قیاس تولیدات بخش کشاورزی در قبل و پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: در سال 57 تولید گوشت قرمز استان 20 هزار تن بوده اکنون به 57 هزار تن رسیده، همچنین تولید شیر خام نیز از 125 هزار تن به 400 هزار تن، محصولات باغی از 45 هزار تن به بیش از 600 هزار تن، تولید تخم مرغ از 17هزار تن به 47 هزار تن و تولید مرغ نیز از 19 هزار تن به 70 هزار تن رسیده است.

وی افزود: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب، تقویت روحیه خودباوری بود که در تمامی بخش‌ها به ویژه بخش کشاورزی نمایان شد و شعار «ما می‌توانیم» را به بار نشاند به طوری که امروز اکثر ادوات و تجهیزات مورد نیاز بخش کشاورزی توسط جوانان این مرز و بوم تولید می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی با تاکید بر اینکه در ماه مبارک رمضان و عید نوروز در تامین کالای اساسی مشکلی در استان نداریم، گفت: در سه ماهه اخیر رکورد جوجه‌ریزی در استان زده شد و در دی‌ماه بیش از سه میلیون و 300 هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است.

صفری ادامه داد: در بخش صنایع تبدیلی که تکمیل کننده زنجیره تولید رد بخش کشاورزی است در استان حدود 4 میلیون تن ظرفیت‌سازی ایجاد شده که بخشی از این ظرفیت فعال است و امیدواریم با افزایش تولید مابقی این ظرفیت نیز فعال گردد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه استان مرکزی یک استان غیر ساحلی است ولی در بخش شیلات امسال به تولید 6 هزار و 700 تن خواهیم رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات