خبرهای داغ:
جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه قم گفت: آمریکا و استکبار هرگاه درصدد نفوذ به جامعه انقلابی ما بود به شکل‌های مختلف چه در بُعد نظامی، امنیتی و فرهنگی به سد محکم سپاه برخورد می‌کند و طبیعی است که دشمن اصلی خودشان رو سپاه می‌دانند.
کد خبر: ۹۵۸۰۴۹۳
|
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین دشتی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: همه اهل‌بیت علیهم‌السلام نور واحد هستند؛ اما هرکدام در هر زمان به گونه خاصی ظهور و تجلی داشته‌اند، امام حسین علیه‌السلام به‌عنوان یک انسان عارف بالله که در راه اقامه دین و حکومت اسلامی جهاد کرد و به شهادت رسید در جهان اسلام شناخته‌شده است.
جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم ادامه داد: در حقیقت عناصر کلیدی شخصیت امام حسین علیه‌السلام را اگر بررسی کنیم می‌توانیم بگوییم چهارعنصر مشخصه شخصیت حضرت امام حسین علیه‌السلام در جهان اسلام مطرح است، در ابتدا معرفت و عرفان امام که در دعای عرفه تجلی می‌یابد، ثانیاً در جهت اقامه حکومت اسلامی اقدام کردند، ثالثاً در راه اقامه حکومت اسلامی، مبارزه و جهاد کردند و در مرحله چهارم به شهادت رسیدند.
وی اضافه کرد:  این چهار خصوصیت است که ما در وجود امام حسین علیه‌السلام متبلور می‌بینیم‌‌ از طرفی اهداف وجودی پاسداران انقلاب اسلامی از آغاز انقلاب تا اکنون را در همین چهار ویژگی می‌بینم و در طول ۴۵ سال انقلاب هنگامی‌که شخصیت‌های نورانی سپاه مانند شخصیت حاج‌قاسم سلیمانی را مشاهده کنید می‌بینید در همین مسیر قدم برداشتند.
وی تصریح کرد: پاسداران از جمله حاج‌قاسم در میدان معرفت و در میدان حفظ نظام اسلامی مبارزه کردند و در این راه به شهادت‌ رسیدند؛ لذا به‌ همین دلیل سپاه، پاسدار حقیقی انقلاب اسلامی است.
جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه قم خاطرنشان کرد: پاسداران در حقیقت از حرکت حسینی و حماسه حسینی الگوگیری می‌کنند امروز زندگی پاسدار در مسیر سیدالشهدا تناسب پیدا کرده است و  عاقبت حرکت در مسیر امام حسین علیه‌السلام عاقبت‌به‌خیری و شهادت است.

دشتی گفت: دشمنان به‌شدت از پاسداران وحشت دارند؛ زیرا  سپاه به‌عنوان بازوی قدرتمند نظام و رهبری است و باتوجه‌به شاکله و هویت انقلابی، جهادی و شهادت‌طلبی در رویارویی با استکبار چارچوب‌های مادی و منافع شخصی و گروهی را ملاحظه نمی‌کند؛ لذا با شجاعت اظهارنظر کرده و حماسی مبارزه می‌کند و اعلام هم می‌کند در راه رسیدن به حق از مرگ نمی‌ترسد.
وی تأکید کرد: اینجاست که آمریکا و استکبار هرگاه درصدد نفوذ به جامعه انقلابی ما بود به شکل‌های مختلف چه در بُعد نظامی، امنیتی و فرهنگی به سد محکم سپاه برخورد می‌کند و طبیعی است که دشمن اصلی خودشان رو سپاه می‌دانند، سپاه هم تا کنون در برابر دشمنان ترس و ذلت نشان نداده  و همیشه باقدرت در برابر دشمن قرار گرفته است.
جانشین مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) عنوان داشت: انسان مطلوب از دیدگاه دینی ویژگی‌هایی دارد که در معارف دین روشن شد است، بایدها و نبایدهایی از نظر اعتقادی در دین وجود دارد که هر انسانی باید این‌گونه باشد؛ اما پاسداران انقلاب اسلامی باید اضافه بر آن خصوصیات داشته باشند اولاً در جامعه احساس مسئولیت کنند و نقش بپذیرند، ثانیاً نسبت به‌نظام دینی و رهبری وفادار و تابع باشند ثالثاً در راه نظام و رهبری آماده مبارزه با دشمنان و جان‌فشانی باشند، بصیرت دینی و انقلابی و ولایت‌مداری شاخصه اصلی پاسداری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات