خبرهای داغ:
فعالان دانشجویی و ادوار انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به اهمیت انتخابات در ایجاد تحول و تغییر در مسیر حکمرانی از آحاد مردم برای حضور در پای صندوق رای در ۱۱ اسفند۱۴۰۲ دعوت کردند.
کد خبر: ۹۵۸۲۰۱۱
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، ۱۰۰ نفر از فعالان دانشجویی و ادوار انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به اهمیت انتخابات در ایجاد تحول و تغییر در مسیر حکمرانی از آحاد مردم برای حضور در پای صندوق رای در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ دعوت کردند.

در این بیانیه فعالان دانشجویی تاکید کردند: اسلامیت و جمهوریت دو رکن اساسی انقلاب اسلامی است که در نگاه امام خمینی ره و در مدل مردم سالاری دینی هر دو برای تحقق حکومت عادلانه لازم و ضروری است و تضعیف و یا حذف هر کدام موجب از هم گسیختگی تئوریک و عملی شالوده حکومت اسلامی می‌شود.

در این بیانیه آمده است: نادیده گرفتن نقش مردم و کم رنگ کردن خاصیت مردمی انقلاب مسیر روشنی نیست و تباه آفرین است و این در صورتی است که امامین انقلاب حقیقتا به مردم باور داشتند و در هر برهه مردم توانستند با حضور خود تحول و تغییر اساسی ایجاد کنند و این تغییرات موجب تعالی نظام و مانع از انباشت ثروت و قدرت و فساد ساختاری گشته است.

فعالان دانشجویی تاکید کردند: سیاست زدایی و حذف سلایق مختلف و تنگ‌نظری در برخی دوره‌ها نقش مردم را کمرنگ ساخته است. اینکه رای مردم را تزیینی و صاحب اثر ندانیم، از سوی هر جریانی طرح شود، غیرقابل قبول است. امروز جهان در حال تجربه دنیا جدید و آگاه و ضداستعمار است و در این پیچ تاریخی که رژیم‌های غاصب با شدت تمام، دنبال ایران ضعیف هستند که به خیال خود اثرگزاری معنوی ایران مقتدر را بکاهند، مشارکت بالا باطل السحر توطئه‌های دشمن است و هر رای در صندوق رای به هر جریان و گروهی تقویت جریان مقاومت و آری به ایران قوی است.

ادوار انجمن اسلامی دانشجویان خوزستان بیان داشتند: در این بین خواص دانشگاهی که صاحب رای و نظر و مخاطب هستند و شجاعانه و متفکرانه عمل می‌کنند، نقش ویژه و تعیین کننده دارند و هر نوع غفلتی آسیب‌زا است. به تعبیر رهبری معظم انقلاب: خواص باید جهت عمومی حرکت جامعه را حفظ کنند و نگذارند این حرکت دچار انحراف شود که اگر از این وظیفه غفلت شود، حوادثی پیش خواهد آمد که ضربه‌های تاریخی به همراه می‌آورد.

ادوار انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های خوزستان و فعالان دانشجوی دانشگاه‌ها به عنوان یکی از خواص حوزه دانشگاه، که نقش شتابدهندگی دارند از جامعه دانشگاهی و عموم مردم برای حضور پرشور و آگاهانه در پای صندوق رای، دعوت می‌دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار