خبرهای داغ:
زنان علاوه بر نقش عمومی که همه انسان‌ها برعهده دارند، می توانند در مواردی خاص، ایفای نقش نموده ویک جامعه را برای ظهور فراهم آورند.
کد خبر: ۹۵۸۲۰۶۳
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، هر انسانی در برابر امام عصر خویش مسئول است و برای تحقق جامعه مهدوی وظایفی برعهده دارد. زنان علاوه بر نقش عمومی که همه انسان ها برعهده دارند، می توانند در مواردی خاص، ایفای نقش نموده ویک جامعه را برای ظهور فراهم آورند.
این مسئله، اهمیت نقش زنان را در زمینه سازی ظهور روشن می نماید برای رسیدن به این مهم آگاهی از جایگاه زن در ابعاد مختلف لازم و ضروری است. تا بتوان در پرتو آن به چگونگی تاثیر گذاری زن در ابعاد گوناگون پرداخت.از آنجا که کلید یک جامعه مهدوی در دست زنان است، لذا عدم آگاهی آنان از نقش های خاصشان در عرصه های خانواده و جامعه، باعث بی تحرکی در نسل می شود. بنابراین ضروری است که آنان در پی شناخت امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خویش و مسئولیت هایی که در خانواده و جامعه دارند بپردازند.
هدف، تبیین وظایف زنان در راستای، خودسازی، دگرسازی و فعالیت های اجتماعی است. تا مشخص شود که زنان در زمینه سازی ظهور حضرت چه نقشی می توانند داشته باشند.
زنان با خودسازی و تربیت نسل منتظر و همچنین فعالیت های فرهنگی،سیاسی و اقتصادی،نقش به سزایی در تحقق جامعه مهدوی داشته باشند. .بنابراین اگر زنان با شناخت خود و امام زمانشان به خودسازی و تربیت نسل منتظر بپردازند و در جامعه بر فعالیت های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی همت گمارند،می توانند زمینه ساز یک جامعه آرمانی باشند.
در عصر غیبت که دوره پنهان زیستی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است، معتقدان به مهدویت برای زمینه‌سازی و نیل به جامعه موعود جهانی، دارای رسالت‌ها و مسئولیت‌های خطیری هستند که با پای بندی و اجرای آنها می‌توانند زمینه‌ساز ظهور آن حضرت باشند.
در این میان، نقش زنان که نصف جمعیت بشر را به خود اختصاص داده‌اند، نقشی مهم و تأثیرگذار است، زیرا زنان منتظر، علاوه بر اینکه نسبت به خویشتن مسئولیت دارند و باید خود را جزء منتظران واقعی قرار دهند، همچنین باید به دیگر سازی، یعنی تربیت و تعالی نسل منتظر نیز همت گمارند. ازاین‌رو زنان دارای دو مسئولیت، جهت زمینه‌سازی ظهور خودسازی و دیگر سازی می‌باشند.
زنان به‌عنوان نیمی از پیکره جامعه در نقش‌های مختلف مادری و مربی‌گری نسل آینده را تربیت می‌کند، لذا بانوان در حوزه فردی و اجتماعی نقش عمده‌ای دارند.
در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب نسبت به نقش بانوان خودسازی، دگرسازی و تمدن سازی تأکید کردند، وقتی تاریخ اسلام را بررسی می‌کنیم گواه این است که زنان در عرصه‌های مختلف فعالیت داشته اند، لذا زنان در حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) نقش دارند، البته زنانی که مؤمن، متعهد باشند.
یکی از وظایف زن منتظر دفاع از فرهنگ اسلامی است؛ بانوی مسلمان خودش را به علم، تعهد و آگاهی مسلح کند، زیرا تربیت نسل صالح و تمدن ساز بر عهده زن مسلمان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات