تبریز- 3 دستاورد علمی و صنعتی در تراکتورسازی رونمایی شد و برای ایران با این دستاوردها در کنار معدود کشورهای دارنده دانش فنی و تولیدی این سیستم ها قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۸۴۵۹۲
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران در آیین رونمایی از این دستاوردها از رشد دو برابری محصولات این گروه صنعتی طی یک سال گذشته خبر داد.

مصطفی وحیدزاده با اشاره به افزایش تولید در سبد محصولات گروه صنعتی، گفت: ضمن حفظ سرانه تولید هزار نفر از نیروهای متخصص نیز در این مجموعه جذب شده است.

وی ارتباط مجموعه با دانشگاه ها را پلی بین صنعت و علم دانست و افزود: در خانواده بزرگ تراکتور با بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان همکاری داریم و مسأله محور کار می کنند و در مرکز مطالعات و مهندسی و ... مسأله تعریف و بررسی می شوند و در این راستا همکاری خوبی با دانشگاه آزاد و شهید مدنی داریم.

وحیدزاده با اشاره به سیاست تولید 50 درصدی اظهار کرد: با توجه به اینکه تولید تراکتور وظیفه ملی است و این محصول برای کشاورزان در راستای تامین مواد غذایی و امنیت آن مهم است ضمن حفظ تولید این محصول برنامه ما توجه به تولید دیگر ادوات و ... نیز است بر همین اساس سیاست 50 درصدی را مدنظر قرار داریم تا 50 درصد تولیدات تراکتور و مابقی آن به دیگر تولیدات مرتبط باشد.

وی ادامه داد: در همین راستا راه اندازی خط کامیونت ۱۱ تنی را امسال با حضور رئیس جمهور آغاز کردیم و  سال آینده نیز کامیونت ۶ تن را در برنامه داریم.

وحیدزاده راه اندازی شرکت ادوات سازی را نیز در راستای سیاست 50 درصدی عنوان و بیان کرد: این از سبد محصولات ناقص بود که توانستیم آن را نیز تولید و امروز اولین محصول در این راستا رونمایی می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این آیین سه مولفه فرهنگ، علم و فناوری را سه مولفه تاثیرگذار است عنوان و از ارکان اجتناب ناپذیر دانشگاه آزاد یاد کرد.

محمد مهدی طهرانچی با تاکید بر اینکه نوآوری رکن بودن و ماندن است، گفت: سازمان ها و صنایعی که نوآوری را درک نکنند و به محصولات و شیوه تولید سنتی اتکا کنند، نمی توانند سرپا بمانند.

وی افزود: تراکتورسازی کارخانه نیست نماد است نام آن به عنوان نماد ملی در ایران می درخشد و وقتی از آن به عنوان تیم ورزشی و ... مطرح می شود این مجموعه نشان می دهد توانسته هویت جامع بسازد و  انسجام اجتماعی و همبستگی ایجاد کند.

امروز اولین سيستم خط رباتیک(AGV)، سامانه مجموعه اتصال سه نقطه و PTO جلوی تراکتور سنگين و بومی سازی و دستگاه بیلر به عنوان اولین محصول تولیدی شرکت ادوات سازي تراکتورسازی ایران رونمایی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار