خبرهای داغ:
کاروان 300 نفره دانش آموزی از استان چهارمحال و بختیاری در قالب رهروان شهید ظفر خالدی، عازم بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب غرب کشور شد.
کد خبر: ۹۵۸۴۸۲۹
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: در راستای اجرای اردوهای راهیان نور و آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، کاروان دانش آموزان  دختر از شهرستان های خانمیرزا و  سامان(هرکدام 2اتوبوس)، کوهرنگ و فارسان (هرکدام یک اتوبوس) با نام "رهروان شهید ظفر خالدی"، عازم سرزمین نور شدند.

سرهنگ پاسدار کرم نظری افزود: شهیدظفر خالدی یکی از خردسال ترین شهدای کشور در دوران دفاع مقدس می باشد، و این کاروان مزین به نام ایشان شد، تا گوشه هایی از رشادت های رزمندگان و شهدای این دیار در راستای جهاد تبیین برای آنها بازگو شود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری های لازم برای معرفی شهید ظفر خالدی بعنوان یکی از شهدای شاخص دانش آموزی در سال آینده، انجام شده است.

نظری گفت: کاروان راهیان نور دانش آموزی در این مرحله متشکل از حدود 300 نفر از دانش آموزان دختر مقطع دوم متوسطه می باشند که در راستای تکمیل درس آمادگی دفاعی و بازدید از مناطق عملیاتی و یادمان های شهدا در جنوب غرب کشور برای آنها پیش بینی شده است.

گفتنی است؛ کم سن و سال‌ترین رزمنده شهید کشور، "شهید ظفر خالدی" اهل روستای تنگ کلوره از توابع شهرستان لردگان و افتخاری برای استان چهارمحال و بختیاری است. ظفر خالدی نخستین بار از طریق تیپ ۱۴ امام حسین (علیه السلام ) به جبهه اعزام شد و در عملیات‌های فتح خرمشهر و رمضان به همراه پدر و تنها بردارش حضور پیدا کرد.

ظفر خالدی در عملیات رمضان و در روز ۲۳ ماه مبارک رمضان حین عملیات، با برادرش در یک سنگر و در آغوش هم در حالی به شهادت رسیدند که کمتر از ۱۲ سال داشت.

 پیکر مطهر این شهدا که مفقودالاثر شده بود، پنجم مردادماه ۱۳۷۸ در منطقه شلمچه کشف و به لردگان منتقل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار