قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کشور گفت: ۳ هزار و ۴۱۶ شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر طی سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی تشکیل شده و این آمار شامل شورا‌های زیر مجموعه دستگاه‌ها نیز می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۶۴۸۸
|
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، مهدی رضایی در مجمع دبیران شورا‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یگان‌های نظامی و انتظامی استان اظهار کرد: در این استان ۱۳۱ دستگاه و اداره فعال هستند و طبق قانون، مدیران ارشد سازمان‌ها و ادارات به‌عنوان رؤسای شورا‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر منتصب می‌شوند و باید در نهاد مربوطه شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تشکیل دهند.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری، ۳ هزار و ۴۱۶ شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در استان تشکیل شده و این آمار شامل شورا‌های زیر مجموعه دستگاه‌ها (هیئت‌ها، کارخانه‌ها، دانشگاه‌ها و... ) نیز می‌شود، افزود: مهم‌ترین وظیفه شورا‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، احصا معروفات و منکرات اصلی و تخصصی اداره و سازمان مربوطه است و در طی سال باید برنامه‌های مختلفی را در راستای اشاعه معروفات و کاهش منکرات پیگیری کنند.

رضایی تصریح کرد: در حوزه مطالبه‌گری راه‌اندازی نرم‌افزار «سو» که در سال جدید به صورت کشوری اجرا می‌شود یک تحول جدید است که به راحتی در دسترس مردم قرار گرفته و شهروندان می‌توانند با نصب ساده این نرم‌افزار از طریق سایت sooapp.ir مشکلات را برای پیگیری از مدیران نهاد‌های دولتی و خصوصی ثبت و پاسخ خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری ۸ هزار و ۲۴۹ مطالبه در این نرم‌افزار ثبت شده که بیش از ۸۶ درصد از این مطالبات به نتیجه رسیده است. تاکنون ۶۵ دستگاه اصلی در استان به این نرم‌افزار متصل شده و مطالبات مردم مستقیماً برای رؤسای دستگاه‌ها ارسال و توسط آنان پیگیری می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی راه‌اندازی غرفه‌های فرهنگی مهرانه با موضوع تبیین و ترویج معروف با اولویت تحکیم بنیان خانواده در مجتمع‌های تجاری مشهد را یکی دیگر از اقدامات فرهنگی ستاد استان برشمرد و توضیح داد: در حال حاضر در ۱۵ مرکز تجاری و اداری، ترمینال، راه‌آهن و فرودگاه غرفه‌های فرهنگی مهرانه فعالیت می‌کنند و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

رضایی با اعلام این خبر که حدود ۹۰ درصد از فعالیت‌هایی که در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان انجام می‌شود، در حال عملیاتی‌شدن در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که توسط این ستاد طراحی و در مرحله کشوری تأیید شد، راه‌اندازی داشبورد مدیریتی در راستای نظام برنامه‌ریزی و مدیریت ارزیابی برنامه‌های ابلاغی به ادارات و دستگاه‌های اجرایی است.

وی اعلام کرد: تلاش کلیه معاونت‌ها و مدیریت‌ها در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خراسان رضوی باعث شده برای دومین سال متوالی عنوان ستاد برتر را در کشور به این استان اختصاص دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظرات
پر بیننده ها