خبرهای داغ:
آن‌چه در این بیانیه بر آن تاکید می‌شود، وظیفه و مسئولیت‌ سیاسی حاکمان کشورهای اسلامی در حمایت بی‌دریغ و موثر از رزمندگان جبهه مقاومت به‌ ویژه خط اول نبرد، یعنی مبارزان حماس است.
کد خبر: ۹۵۸۷۷۲۹
|
۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،
بسم الله الرحمن الرحیم
 أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ 
به کسانى که جنگ بر آنان تحمیل شده رخصت [جهاد] داده شده است چرا که مورد ظلم قرار گرفته‏ اند و البته خدا بر پیروزى آنان سخت تواناست (حج ،۳۹) 
پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»؛ کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند: اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست (کافى، ج ۲، ص ۱۶۴)

امام خمینی (ره) در پیام برائت سال ۱۳۶۶ فرمودند: «ملت‌های مسلمان باید به فکر نجات فلسطین باشند و مراتب انزجار و تنفر خویش را از سازشکاری و مصالحه رهبران ننگین و خود فروخته‌ای که به نام فلسطین، آرمان مردم سرزمین‌های غصب شده و مسلمانان این خطه را به تباهی کشیده‌اند به دنیا اعلام کنند و نگذارند این خائنان بر سر میزمذاکره‌ها و رفت و آمدها، حیثیت و اعتبار و شرافت ملت قهرمان فلسطین را خدشه‌دار کنند»
مقام معظم رهبری: «رژیم غاصب صهیونیستی امروز قطعا باید محاکمه شود»
«اگر چه جنایات جنگی رژیم غاصب و جنایت‌پیشه اسرائیل، تازگی ندارد و اصولاً اساس و بنیان این رژیم جعلی بر پایه ترور، خشونت، اشغالگری و فریبکاری سیاسی قرار دارد و ۷۵سال عمر نکبت‌بار و نحس آن سراسر از قتل زنان و کودکان و جوانان با حمایت و پشتیبانی سران کاخ سفید حکایت دارد اما جنایت این رژیم منحوس در این  روزها ماه مبارک رمضان در غزه و بخصوص در تعرض و تجاوز وحشیانه به بیمارستان شفا و افراد پناهنده به آن حادثه‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد. 
حمله هوایی با بمب‌های پیشرفته تعرض تجاوز به بیمارستانی که مملو از کودکان و زنان و مردان زخمی است، با هبچ معیاری قابل توجیه نیست. تاثیر سیاسی و اجتماعی این جنایت جنگی در جهان و در کشورهای اسلامی ظرفیت و قدرتی از منابع انسانی و جهادی جهان اسلام را آزاد خواهد کرد که بی شک به زوال و نابودی مطلق این غده سرطانی منجر خواهد شد. جنابت بمباران سنگین و عمیق بیمارستان شفا غزه، ابعاد و لایه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و انسانی در سطح جهان و در روابط بین‌الملل دارد که باید در اولین فرصت مناسب واکاوی شود.
آن‌چه در این بیانیه بر آن تاکید می‌شود، وظیفه و مسئولیت‌ سیاسی حاکمان کشورهای اسلامی در حمایت بی‌دریغ و موثر از رزمندگان جبهه مقاومت و به‌ویژه خط اول نبرد، یعنی مبارزان حماس است. همچنین حمایت آنان از مردم فلسطین و محکومیت سران غاصب رژیم صهیونیستی و تسهیل‌گری برای مردم مسلمانی است که از کشورهای اسلامی می‌خواهند برای کمک به برادران خود در غزه، بسیج شوند.
در حقیقت شهادت کودکان، زنان، کادر درمانی و پزشکان و مردم بی پناه ورنج دیده در بیمارستان شفا توسط رژیم ددمنش صهیونیستی در غزه، فقط یک جنایت جنگی نیست، بلکه نمادی از مرگ تفکر و تمدن غرب و نظام مدرنیته‌ای است که امثال بایدن و نتانیاهو از دست‌پروردگان اندیشه‌های سیاسی آن است و سازمان‌های عریض و طویل حقوقی و سیاسی بین‌الملی بی‌خاصیت و تحت قیمومیت آمریکا و صهیونیست‌ها از نتایج نهادی آن است.  
این جنایت جنگی برآمده از شر مطلقی چون رژیم غاصب، در حقیقت پایه و بدعتی مکارانه و جنایت‌کارانه است که حتی در دو جنگ جهانی اول و دوم نیز سابقه نداشته است. به‌گونه‌ای که رژیم صهیونیستی ابتدا از طریق صلیب سرخ اعلام می‌کند: بیمارستان‌ها مکان‌هایی امن برای دور ماندن از حملات هوایی است ولی بعد از آن، با اطمینان از پناه آوردن زنان و کودکان به بیمارستان، آن را بمباران می‌کند. اینجا باید سخنان امام موسی صدر را به یاد آورد که فرمود: "اسرائیل شرّ مطلق است. اسرائیل ضد اسلام، ضد مسیحیت، ضد ایمان، ضد قومیت عربی، ضد انسانیت و ضد میهن است. بدتر از اسرائیل در جهان وجود ندارد. ما اسرائیل را شرّ مطلق می‌دانیم. من شخصا در حد مطالعاتم هیچ نهادی را خطرناکتر از اسرائیل نمی‌شناسم".
سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه علی بن ابی طالب علیه السلام استان قم ضمن اعلام آمادگی خود در حمایت و کمک به مردم غزه و محکومیت این جنایت وحشیانه و همدردی با مردم مظلوم غزه و حمایت از مقاومت ملت و رزمندگان فلسطین در برابر جنایات جنگی صهیونیست‌ها، از همه آزادیخواهان و انسان‌های عدالت‌طلب و تمام نهادهایی که می‌توانند حامی مظلوم و خصم ظالم باشند می‌خواهد که از هیچ کمک و اقدامی برای تسریع در سقوط این رژیم جعلی دریغ نکنند. به امید پیروزی نهایی ملت فلسطین و اقامه نماز در قدس شریف ان‌شاءالله».
 

ارسال نظرات