خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

حق انتقام با صبر استراتژیک منافاتی ندارد/ رژیم صهیونیستی به دنبال توسعه میدان درگیری است

همدان-امام جمعه همدان بابیان اینکه حق انتقام با صبر استراتژیک منافاتی ندارد، گفت: رژیم صهیونیستی برای اینکه نشان دهد ضعیف نیست دنبال توسعه میدان درگیری است.
کد خبر: ۹۵۸۹۸۸۷
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان با بیان اینکه حق انتقام با صبر استراتژیک منافاتی ندارد، اظهار کرد: رژیم جعلی با حمله به سفارتخانه ایران از همه خطوط قرمز عبور کرد با این وجود جمهوری اسلامی حق انتقام را برای خود محفوظ می‌داند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی از آغازین دوران تشکیل تاکنون سه راهبرد را در پیش گرفته که برنامه نخست توسعه جعرافیایی با عنوان شعار «از نیل تا فرات» بوده است.

امام جمعه همدان اظهار کرد: کدام کشور اسلامی می‌توانست در برابر این توسعه جغرافیایی و فتنه اسراییل به جز ایران بایستد؟ آیا جز این است که انقلاب اسلامی باعث شکست این راهبرد شد.

وی اضافه کرد: اسراییل پس از شکست در راهبرد نخست تلاش کرد در نقشه دیگری با تکیه بر قدرت نظامی، بازدارندگی را تقویت و موجودیت خود را حفظ کند اما عملیات طوفان الاقصی راهبرد دوم را شکست.

شعبانی موثقی ادامه داد: راهبرد سوم رژیم صهیونیستی نسل کشی و کودک کشی وحشیانه با هدف جبران ضعف و ایجاد هزینه برای جبهه مقاومت است.

وی تاکید کرد: چنانچه رژیم صهیونیستی در همه راهبردها با شکست مواجه شده ناشی از جریان مقاومت به رهبری ایران بوده و جمهوری اسلامی در همه جبهه ها دشمن را به عقب رانده است.

امام جمعه همدان اظهارکرد: رژیم صهیونیستی برای اینکه نشان دهد ضعیف نیست دنبال توسعه میدان درگیری است و آنها با حمله به سفارت ایران این پیام را دادند که همچنان در میدان نسل‌کشی حضور دارند.

وی افزود: ۲ راهبرد اول شکست خورد و سومین راهبرد هم از سیاست‌های قبلی زودتر دچار شکست می‌شود و سرنگونی رژیم را نزدیک‌تر می‌کند.

شعبانی موثقی با بیان اینکه این حجم از کودک‌کشی در غزه بی‌سابقه است، گفت: با سران و مسئولان برخی از کشورهای اسلامی نمی شود درباره اسلام صحبت کرد.

وی بیان کرد: حرمت پیغمبر (ص) و اسلام در غزه شکسته شده و کشورهای اسلامی باید با اسراییل قطع ارتباط کنند اما سردمداران این کشورها چه واکنشی در برابر شهادت ۳۴ هزار کودک داشتند؟

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح کرد: علمای ساکن در این کشورهای اسلامی چگونه خود را مسلمان می‌دانند؟ چرا حکم ارتداد نداده و فتوا نمی‌دهند و در برابر این ظلم‌ها سکوت کردند، شما شریک در این ظلم‌ها هستید.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فقر به انجام فرایض در جامعه آسیب می‌زند، اظهار کرد: برای انجام فرایض در جامعه باید اقتصاد سالم و صالح حاکم باشد.

شعبانی موثقی افزود: در اقتصاد بیمار آسیب به معنویت جامعه وارد می‌شود بنابراین دست اندرکاران، متولیان اصلی امور اقتصادی، عملکرد آنها در معنویت جامعه و انجام فرایض تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام به شدت فقر را محکوم می‌کند، گفت: اقتصاد دارای مشکل نیازمند طبیب حاذق برای شناخت درد و درمان است که قدرت اجرا نیز داشته باشد.

امام جمعه همدان ادامه داد: مسئولان در این زمینه که رهبر معظم انقلاب هم در جلسه اخیر به آن تاکید کردند اقدام کنند تا مردم احساس کنند فعالیت‌های اقتصادی در زندگی آنها نقش دارد و وقتی به بازار می‌رود احساس کند تلاش مسئولان تاثیرگذار بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار