مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اعلام کرد

استان مرکزی آماده بزرگداشت هفته معلم/ تقدیر از معلمان ماندگار

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: استان مرکزی دارای ۱۵ منطقه آموزشی است که در هر منطقه برنامه‌ای ویژه بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از معلمان بازنشسته برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۴۲۳۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین مولوی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور تشریح برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه همایش «معلم ماندگار» برای اولین بار برگزار می‌شود، گفت: امسال برای اولین بار فراخوان پویش انتخاب «معلم ماندگار» در استان اعلام شده است و هم‌وطنان با ورود به سامانه، معلم مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این طرح ۱۰ معلم در استان تجلیل خواهند شد، افزود: از دیگر برنامه‌های هفته معلم اعزام ۴۵ نفر از معلمان استان محضر مقام معظم رهبری، دیدار معلمان نمونه با رئیس جمهور، تجلیل از ۴۵ معلم نمونه شهرستانی و سه معلم استانی، دیدار معلمان و فرهنگیان با نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه در شهرستان‌ها، برگزاری شورای آموزش و پرورش با محوریت بزرگداشت هفته معلم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس استان همزمان با آغاز هفته معلم خبر داد و تصریح کرد: استان مرکزی دارای ۱۵ منطقه آموزشی است که در هر منطقه برنامه‌ای ویژه بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از معلمان بازنشسته برگزار می‌شود.

مولوی ادامه داد: جشنواره عکس مدرسه صمصامی به عنوان طرحی نمادین در سطح کشور برگزار خواهد شد و قطعاً برای سال آینده این طرح با برنامه و ساز و کاری بهتر در سطح ملی برگزار خواهد شد؛ یکی از دلایلی هم که این مدرسه انتخاب شده است قدمت آن است.

وی افزود: هفته بزرگداشت مقام معلم به صورت خودجوش و مردمی در همه مدارس توسط دانش‌آموزان و اولیا برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: ۱۷ هزار معلم در بیش از ۲ هزار واحد آموزشی استان مشغول به تدریس هستند و با برنامه‌ریزی صورت گرفته معلمان جدیدالورود از مهر سال تحصیلی جدید راهی مدارس می‌شوند.

مولوی با بیان اینکه، کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: علت مشکل کمبود معلم به دهه‌های پیشین بر می گردد، زیرا به‌جای ورود سالانه ۲۵ هزار معلم به آموزش و پرورش فقط ۳ هزار نفر وارد می‌شدند، که امسال با تدابیر اندیشیده شده در تعداد ورودی‌های جدیدی با چالش کمتری مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار