خبرهای داغ:
بسیجی پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) از برگزاری اردوی تفریحی و علمی ویژه خواهران بسیجی در منطقه کیاسر در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۴۴۲۴
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، اردوی تفریحی و علمی به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) سرخه با حضور پرشور خواهران بسیجی در منطقه کیاسر برگزار شد.

طاهره فیض از جهادگران بسیجی این پایگاه مقاومت بسیج در حاشیه این برنامه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: خواهران بسیجی و حلقات تربیتی صالحین پایگاه در اردوی یک روزه علمی تفریحی که در منطقه کیاسر از توابع استان مازندران برگزار شد شرکت کرده و روزی شاد و مفرحی را برای خود رقم زدند.

او افزود: در این اردو، شناسایی و جمع آوری گیاهان اناریجه و زولنگ (گیاه چوچاق) با راهنمایی های یکی از بانوان بومی ساکن در این منطقه انجام شد.

بسیجی پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) ادامه داد: گیاه اناریجه از خانواده چتریان و گیاهی علفی با ساقه راست و گیاهی خوشبو بوده که در طب سنتی حائز اهمیت و خواصی نظیر ضد سرطان، هضم کننده و تقویت معده، پاک کنندگی کبد و کلیه و موارد دیگر را به همراه دارد و برای طبخ غذا و چاشنی نیز مورد استفاده است.

فیض اضافه کرد: گیاه زولنگ یا چوچاق، گیاه خاردار از نوع چتریان بوده و دارای فواید بسیار ازجمله تسکین دهنده دردهای روماتیسمی، کاهش التهاب در بدن اشتها آور و غیره است.

او خاطرنشان کرد: پیاده روی و کوهنوردی خواهران بسیجی در این منطقه از دیگر برنامه های اجرایی بوده است.

بسیجی پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) بیان داشت: همچنین کارشناسان نهاد مردمی رسالت در یکی از کارگاه های حوله بافی شهرستان سرخه جهت ایجاد غرفه های فروش مجازی کسب و کار و رونق بازار فروش در این عرصه شغلی دیدن کرد.                

گفتنی است نظافت مسجد امام علی بن ابیطالب (ع) سرخه توسط اعضای گروه جهادی شهید سید ابراهیم سیادت پایگاه مقاومت بسیج حضرت فاطمه زهرا (س) انجام و فراخوان مردمی حمایت از عفاف و حجاب با حضور خواهران بسیجی پایگاه مقاومت بسیج شهرستان انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار