خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در یادواره شهدای روحانی شهرستان شاهرود با بیان اینکه نشر حقایق در عالم، مأموریت امام صادق (ع) بوده است، گفت: انبیا و امامان ما را از سیاهچال نجات و شهدا نیز اینگونه اند تا به خداوند و امام زمان (عج) برسیم.
کد خبر: ۹۵۹۶۵۸۱
|
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰

ماموریت امامان و شهدا، نشر حقایق در عالم و رسیدن به خداستبه گزارش خبرنگار بسیج، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری رئیس فرهنگستان علوم اسلامی در یادواره ۵۸ شهید روحانی شهرستان شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با بیان اینکه
اشارت بزرگ خداوند در قرآن در سوره ذاریات به مقام بندگی انسان هاست، اظهار کرد: مقام بندگی خداوند بسیار بزرگ است که انسان عظمت الهی را بفهمد و اهل یقین شود.
وی افزود: مقام عبادت، مقام معرفت است و خداوند بندگان را آفریده است که خدای خود را بشناسند و از مقام علم الیقین تا عین الیقین دست پیدا کنند.
آیت الله میرباقری با بیان اینکه اگر خدا را بشناسیم، سبُک بار زندگی می‌کنیم، گفت: اگر عارف شویم، عابد می‌شویم و از سر و صدا‌های عالم و دام‌های شیطان رهایی می‌یابیم.
وی تصریح کرد: غفلت، رغبت، شهوت و شبهه چهار مسیر حمله شیطان به انسان است و اگر بندگی در فطرت ما نبود که عَبد خداوند شویم معلوم نبود چه می‌شدیم.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه، خداوند عالِم به غیب است و هر پیامبری به اندازه ماموریتش از اسرار غیب آگاه می‌شود، گفت: انبیا الهی امانت الهی را به جا، زمین می‌گذارند و امانت الهی به اهلش می‌رسد که اهل بندگی هستند.
ماموریت امامان و شهدا، نشر حقایق در عالم و رسیدن به خداستوی ادامه داد: همه آنچه خداوند به انبیا در طول تاریخ داده است به پیامبر اسلام یک جا داده و از ایشان تمام علوم به امامان رسیده است که در احادیث داریم که علم ۷۳ حرف است که یکی نزد خداوند و ۷۲ حرف آن نزد پیامبر و امامان است.
آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه نشر حقایق در عالم، مأموریت امام صادق (ع) بوده است، افزود: در حدیث است، کسی که دستش به معارف ما نرسد مُرده است و امامان سرچشمه‌های حیات هستند.
وی اضافه کرد: راه در عالَم راه بندگی و معرفت الهی است که سرچشمه آن انبیاء و امامان و اوصیا هستند و سلوک در معارف ایمان، با فهم سخنان امام است که زحمت و ریاضت می‌خواهد و تا بنده نشوی باب معرفت گشوده نمی‌شود.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه عالِمی که زحمت و ریاضت و طهارت نفس دارد چراغ جامعه است، گفت: امام صادق می‌فرماید (عالمی که معارف ما را آموخته و منتشر می‌کند و دل مومنان ما را استوار می‌کند و شبهات را پاسخ می‌دهد از هزار عابد شیعه و مومن و اهل خلوت است بالاتر است.)
وی با توصیه با خانواده‌ها که جوان‌ها و نوجوانان‌ها در مسیر فراگرفتن معارف الهی قرار دهند، افزود: امام راحل فرمود (آن‌ها که رساله عملیه خود را با خون خود نوشتند چراغ راه هستند) و انبیا ما را از سیاهچال نجات دادند و شهدا اینگونه هستند و مقصد ما رسیدن به خداوند و امام زمان (عج) است.
آیت الله میرباقری تاکید کرد: راه معرفت آغازش دنیاست و امامان هستند و ادامه آن در آخرت است و به فرموده شهید مطهری (شهدا شمع تاریخ اند می‌سوزند تا راه را نشان دهند.)
حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود و رئیس ستاد یادواره شهدای روحانی شهرستان نیز در این مراسم با خیرمقدم به همه شرکت کنندگان در محفل شهدا، یادواره شهدا را تعظم شعائر دینی عنوان کرد و بر توجه به این محافل تاکید و افزود: این یادواره شهدا بیش از ۲۰ سال سابقه دارد.
ماموریت امامان و شهدا، نشر حقایق در عالم و رسیدن به خداستدر این مراسم که استاندار سمنان، فرماندار شهرستان، نماینده منتخب شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، مسوولان استانی و شهرستانی، ائمه جمعه و جماعات شهرستان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، مرثیه خوانی و روایتگری شهدای روحانی برگزار شد.
این مراسم به همت ستاد یادواره شهدای روحانی شهرستان شاهرود، سازمان بسیج طلاب و روحانیون شهرستان، ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان به یاد ۵۸ شهید روحانی شهرستان شاهرود از جمله حجج السلام سید کاظم موسوی، محمد خونجگری، محمد تهرانی، علی نوری و علی فردوسی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار