خبرهای داغ:
معاون دانشگاه علمی کاربردی رسول اکرم (ص) دامغان در جمع جهادگران بسیجی؛

طرح تولید و اشتغال در روستاهای محروم مورد توجه قرار گیرد

معاون دانشگاه علمی کاربردی رسول اکرم (ص) دامغان با بیان اینکه روستاییان نیازمند ایجاد فرصت های شغلی در روستا هستند، گفت: طرح تولید و اشتغال در روستاهای محروم باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۴۹۱۳۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در دامغان، حجازی فر در جمع جهادگران بسجی حاضر در منطقه محروم روستای صح دامغان با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن طرح اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی در روستاها اظهار داشت: روستاییان نیازمند ایجاد فرصت های شغلی در روستا توسط مسئوولان امر هستند.

وی در ادامه با اشاره به مبحث کارآفرینی افزود: کارآفرین کسی است که دارای ایده نو و جدید است و با ریسک­پذیری و قبول مخاطره، محصول، کالا و خدمات جدیدی را ارائه می­دهد.

معاون دانشگاه علمی کاربردی رسول اکرم (ص) دامغان با بیان اینکه کارآفرینی مسیر و راهی در جهت ایجاد و یا افزایش سرمایه است، اظهار داشت: یک کارآفرین با شناسایی و ارزیابی فرصتها و تأمین منابع مورد نیاز اقدام به فعالیت کارآفرینانه می کند.

حجازی فر افزود: کارآفرینان باید پیشقدم باشند، از منابع به نحو مطلوب استفاده کنند، ریسک و خطر را بپذیرند و علاوه بر این ویژگی های رفتاری باید برای موفقیت برخوردار از صفاتی همچون خودباوری و اعتماد به نفس، میل به نتیجه، کامیابی و موفقیت، خلاقیت و ایده نو و جدید، ایستادگی و پشتکار، هدایت و رهبری و آینده­­نگری باشند.

وی تأکید کرد: نکته قابل توجه در کارآفرینی روستائیان توجه به جوانان روستایی و زنان روستایی که بتوان از این پتانسیل بالقوه به نحو مطلوب استفاده کرد.

معاون دانشگاه علمی کاربردی رسول اکرم (ص) دامغان اظهار داشت: کارآفرینی به صورت مستقل و انفرادی در بسیاری از موارد به نتیجه نمی رسد؛ بلکه کارآفرینی مشارکتی با استفاده از علم و دانش، تواناییها و منابع دیگران قابل راه­اندازی و گسترش است.

حجازی فر بیان کرد: یکی از اهداف جهادگران بسیجی در اردوهای جهادی محرومیت زدایی از مناطق محروم است و کارها و اقدامات شایسته و اثرگذاری نیز تا کنون انجام شده است که لبخند رضایت مردم مناطق محروم خود نشان و گواهی از این اثرگذاری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار