خبرهای داغ:
در مسابقات ورزشي طلاب و روحانيون سراسر كشور رخ داد؛

کسب مقام نخست مسابقات تیراندازی کشور توسط طلبه بسیجی شهرستان دامغان

طلبه بسيجي دامغاني در مسابقات ورزشي طلاب و روحانيون سراسر كشور كه به ميزباني تهران و با حضور 300 ورزشكار طلبه برگزار گردید، موفق به كسب مقام نخست در رشته تيراندازي شد.
کد خبر: ۸۶۴۱۹۶۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاري بسیج از سمنان، مسابقات ورزشي طلاب و روحانيون سراسر كشور به ميزباني تهران با حضور 300 ورزشكار و در چهار رشته ورزشي شنا‌، تيراندازي،‌ دو وميداني و تنيس روي ميز در مجموعه ورزشي 5 آذر برگزار شد.

رييس سازمان بسيج طلاب استان سمنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج در سمنان اظهار داشت: ورزشكاران اعزامي از استان سمنان با حضور در اين مسابقات موفق به كسب عناوین متنوعی شدند كه خوش‌رنگترين مدال و عنوان اين مسابقات را يك طلبه بسيجي از دامغان به نام مصطفي اميني در رشته تيراندازي از آن خود كرد.

حجت‌الاسلام مهدي مقري همچنين اضافه کرد: در رشته دو و ميداني در دو بخش دو سرعت و استقامت نيز دو عنوان هفتمي را آقايان محمدحسين پوروفايي در رشته دو استقامت و مجيد بايزيدي در رشته دو سرعت كسب كردند و در ديگر رشته‌ها يعني شنا و تنيس روي ميز با وجود تلاش ورزشكاران سمناني عناوين قابل توجه و چشمگيري كسب نشد.

وي در ادامه اين گفت‌و‌گو با اشاره به نگاه ويژه اسلام به ورزش به ويژه دو رشته تيراندازي و شنا گفت: در فرهنگ اسلامی ورزش نه تنها بر جسم و شادابي و سلامت انسان اثرگذار است؛ بلكه بر روح و تكامل روحاني انسان نيز تأثيرات شگرفي دارد و چه بسا انسان با نشاط جسماني مي‌تواند عبادات خود را بهتر و به نحو احسن انجام دهد.

رييس سازمان بسيج طلاب سپاه استان سمنان با اشاره به اينكه هدف اسلام تربيت انسان‌هاي فعال، متقی، سلامت، نيرومند و با اراده است، افزود:‌ اين مهم و هدف والا با امر ورزش حاصل خواهد شد و انسان با ورزش از كسالت و تنبلي و گوشه عزلت گزيدن رهايي مي‌يابد و هرگونه ضعف و ناتواني به نشاط و شادابي مبدل مي‌شود.

حجت‌الاسلام مقري در پايان به سفارش پيامبر مهر و رحمت حضرت محمد(ص) بر فراگيري شنا و تيراندازي اشاره و خاطر‌نشان کرد: تأكيد بر فراگيري اين دو رشته ورزشي نشانگر اين است كه يادگيري شنا و تيراندازي ضرورتي اجتماعي است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار