خبرهای داغ:
سردار شاهچراغی:

آنکه می‌خواهد در جبهه حق بماند باید خدایی شود/ شهدا فارغ التحصیلان مکتب نورانی اباعبدالله هستند

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان شهدای ایران اسلامی را رهروان حقیقی و ثابت قدم گفتمان عاشورای حسینی برشمرد و گفت: شهدا خدایی شدند و ماندگار هستند، همانا آنکه می‌خواهد در جبهه حق بماند باید نیت و عمل و هدفش خدایی شود.
کد خبر: ۸۷۶۰۵۳۶
|
۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، سردار سید محمد تقی شاهچراغی، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) سپاه استان سمنان شب گذشته در یادواره بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید احمد سمیعی و چهار شهید والامقام روستای ابوالبق شهرستان دامغان که با حضور امام جمعه، نماینده، فرماندار، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار این خطه در حسینیه این روستا برگزار شد، اظهار داشت: محرم هنگامه سخن گفتن از شهادت است و شهدای ما به تبعیت از راه سیدالشهدا(ع) این مسیر مقدس را پیمودند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کوفیان پیش از واقعه کربلا از متدینین بشمار می‌رفتند اما دو علت ـ تبعیت از هوای نفس و آرزوهای بلند ـ گذشته آنان را بر باد داد و آنها را خسرالدنیا و الاخره نمود، خاطر‌نشان کرد: نخستین چیزی که سبب شد کوفیان در مقابل امام حسین(ع) بایستند، سر ایشان را از تن جدا کنند و خدا را شکر بگویند، " تبعیت از هوای نفس " بود، همانا انسان تابع هوای نفس حق را باطل و باطل را عین حق می‌بیند.

فرمانده سپاه استان سمنان با تأکید بر اینکه حسین(ع) نماد همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها است و یاران باوفایش نیز همه خوبی‌ها را در کربلا به نمایش گذاردند، تصریح کرد: در عاشورای اباعبدالله و اصحابشان هرچه می‌بینیم رهروی حق و توجه به خداوند است، آنها به‌خوبی باور داشتند که بدون خدا هیچ‌چیز مفهومی ندارد.

شاهچراغی بارزترین درس عاشورا را باور عظمت خداوند دانست و افزود: انتصاب به تنهایی به کسی یا چیزی، جایگاه الهی و خدایی به آدمی نمی‌دهد، حسین(ع) همه چیزش را در راه رضای خداوند فدا نمود و خداوند نیز همه موهبت‌ها به جز خدایی را به سیدالشهدا(ع) عطا کرد؛ این باور راسخ در وجود شهدای ما نیز بوده است و از این رو خداوند به آنان جایگاه رفیع و مقام شفاعت عطا نموده است.

سردار سپاه اسلام با بیان اینکه شهدا در زندگی دنیویشان به خدا توکل کردند و راه رضای او را برگزیدند، اظهار داشت: اینگونه است که شهدا به جایگاه قرب حضرت حق وصل می‌شوند، همانا هرکس به این مقام وصل شود می‌ماند، اگر کسی می‌خواهد در جبهه حق بماند باید نیتش، عملش و هدفش خدایی شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، دومین وجه تشابه شهدای عظیم الشأن کربلا با شهدای ایران اسلامی را ولایتمداری عنوان و خاطر‌نشان کرد: همه برکت نام شهدای کربلا به نام پربرکت سیدالشهدا(ع) است، محور قیام کربلا اباعبدالله(ع) است، همواره مهمترین رکن جبهه حق رهبر، ولی و امام است، همانا شهدای ما نیز این مهم را به‌خوبی درک کرده بودند و از این رو وصیتنامه شهیدی را نمی‌بینید که به امام و لزوم تبعیت از ولایت فقیه اشاره نکرده باشد.

وی اضافه کرد: شهدا راه حق را به‌خوبی شناختند، امروز هم مسیر همان مسیر عاشورای حسین(ع) است، در یمن، سوریه، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی شیعیان تبعیت از امام زمان و نائب برحق او ولی امر مسلمین جهان را چراغ راه خود قرار داده اند، اینگونه است که جوانان بسیاری برای اعزام به سوریه و دفاع از حرم اهل بیت و حریم ولایت سراز پا نمی‌شناسند
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار