خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان مطرح کرد

خوش اخلاقی و خوش رفتاری کلید ایجاد محبت قلبی در خانواده

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: کلید ایجاد محبت قلبی بین زن و شوهر و خانواده خوش اخلاقی و خوش رفتاری است و اگر زن و شوهر به وظایف خود به خوبی عمل کنند زندگی سراسر شاد و خوبی خواهند داشت.
کد خبر: ۸۷۹۵۷۷۵
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، سردار غلامعلی ابوحمزه در نشست بصیرتی خانواده‌های پاسداران نهاوند که با حضور ‌کارکنان وخانواده های سپاه و بسیجیان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت جایگاه خانواده اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی که در مجموعه خانواده وجود دارد وظایفی است که برعهده زن و شوهر است.

وی با اشاره به دیدگاه قرآن و روایات و احادیث به جایگاه خانواده افزود: کانون خانواده متشکل از زن و شوهر و فرزندان است و دارای ۴۷ وظیفه هستند .

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: ۱۷ مورد از وظایف مربوط به مرد نسبت به همسرش بوده، ۹ مورد وظایفی است که زن نسبت به مرد دارد و باقی موارد وظایفی است که پدر و مادر نسبت به فرزند و بالعکس دارند .

وی با بیان اینکه مرد سرپرست خانواده است و سرپرست نیز نسبت به زیردستانش وظایفی دارد، گفت: ‌ سرپرستی، خوش اخلاقی و خوش رفتاری، اظهار محبت و دوستی، احترام به زن، پرهیز از تنبیه و توهین به همسر، تلاش در راه رفاه خانواده، تعلیم و تربیت همسر، نظافت و آراستگی، بوی خوش دهان و مسواک زدن، حفظ عفت و پاکدامنی، وقت‌گذاری، قدردانی و سپاس از همسر، مراقبت از عفت و حجاب زن، هدیه و سوغات سفر، تقسیم کار در منزل، رفت وآمد فامیلی با رعایت محرم و نامحرم، مسائل زناشویی و... از وظایف مرد نسبت به زن است.

وی ادامه داد: درست است که هدایت و فرماندهی خانواده برعهده مرد است اما به این معنی نیست که مرد نباید با خانواده خود مشورت کند .

ابوحمزه در گوشه‌ای از سخنان خود به وظایف زنان نسبت به مردان اشاره کرد و گفت: اطاعت از شوهر، خوب شوهر داری کردن، خوش اخلاقی، احترام به شوهر، اظهار عشق و علاقه به شوهر، استقبال گرم از شوهر، تهیه غذای مناسب، حفظ حجاب و عفت و پاکدامنی، خوش عطر بودن و خوش آرایش بودن در محیط منزل نیز از وظایف زن نسبت به مرد است.

وی خاطرنشان کرد: کلید ایجاد محبت قلبی بین زن و شوهر و خانواده خوش اخلاقی و خوش رفتاری است و اگر زن و شوهر به وظایف خود به خوبی عمل کنند زندگی سراسر شاد و خوبی خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات