خبرهای داغ:
کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی:

جنگ نرم جنگ بدون مرز است

کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی جنگ نرم را جنگ بدون مرز برشمرد و گفت: تاثیرات رسانه‌ها و فضای مجازی به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توان زندگی بدون آن را تصور کرد.
کد خبر: ۸۸۰۶۹۰۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، ناصر قوامی در جمع مسئولین فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج بهار با اشاره به اینکه امروزه ساخت تکنولوژی هر لحظه رو به پیشرفت است، عنوان کرد: این فرهنگ غربی است که سریع‌تر به این امکان دست یافته و بازیگر خوبی شده است و نحوه بازی کردن را می شناسد.

وی افزود: مجازی یعنی چیزی که در خلأ اتفاق می‌افتد و قابل لمس نیست ولی با امکانات امروزه قابل لمس شده است و این فضای مجازی است که در کنار فضای واقعی واقعیت پیدا می کند.

این کارشناس اجتماعی با اشاره به اینکه دنیای امروزی عصر حکومت رسانه ها است، اظهار داشت: کسی می‌تواند بر دنیا حکومت کند که بتواند بر رسانه حکومت کند.

وی خاطرنشان کرد: حکومت در رسانه‌ها حکومت در تصاویر است، تصویر همانگونه که زبان گویای بشریت است، می‌تواند دامنه جهل انسان را نیز افزایش ‌دهد.

قوامی با بیان اینکه ماندگاری یک تصویر در ذهن 150 سال است، ادامه داد: با وجود این امر ما تازه شاهد این هستیم که آموزش و پرورش در اکثر مدارس و کلاس‌ها از سیستم پروژکتور استفاده می‌شود و این به دلیل ماندگاری آموزش تصویری در ذهن است.

وی جنگ نرم را جنگ بدون مرز برشمرد و گفت: تاثیرات رسانه‌ها و فضای مجازی به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توان زندگی بدون آن را تصور کرد.

کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد: فرهنگ غربی در عرصه رسانه و شبکه‌های ماهواره ای، فرهنگ غلط و اشتباهی است که دشمن به ما منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه باید امروزه جوانان سرگرم پژوهش و علم باشند، گفت:غربی‌ها با تمام امکانات برای تغییر فرهنگ ایرانی و اسلامی تلاش می‌کنند و همین امر باعث شده که رشد علمی کشور پایین بیاید.

قوامی بیان کرد: بر اساس نظر کارشناسان، سرانه صحبت کردن مفید در خانواده‌ها در طول روز هفت دقیقه است و فرد مابقی وقت خود را سرگرم امکانات فرهنگ غربی کرده و این از تأثیرات فرهنگ غربی است.

وی افزود: تفکر غربی وقتی در ذهن یکی از اعضای خانواده شکل گیرد آن عناصر مؤمن را از دست خواهد داد و جامعه ای که خالی از عناصر مؤمن و معنویت باشد دیگر چنین جامعه ای تحمل دیدن پیامبری را ندارد.

این کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ اسلامی ایرانی عنوان کرد: ما باید تا آنجا که می‌توانیم در بحث آموزش ورود یافته و در این زمینه از ابزار رسانه بهره بگیریم.

وی با اشاره به وجود حدود 3 هزار شبکه ماهواره‌ای و بالغ بر 200 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان گفت: تمام این شبکه ها در کشور ما، به‌صورت رایگان و باز است ولی اگر این شبکه‌ها را در کشورهای غربی بخواهیم مشاهده کنیم باید بابت آن هزینه پرداخت کنیم و دیگر امکانات غربی در خصوص رسانه نیز برای آنها فیلترینگ هوشمند است.

قوامی ابراز داشت: مدیر شبکه فارسی زبان farsi1 در پیامی گفته است برای نابودی کشور ایران باید بر روی کلمه مقدسی به‌نام خانواده هزینه کرد، که من قصد دارم برای رسیدن به این هدف مادر این خانواده را در دستور کار خود قرار دهم زیرا این مادر است که بیشتر کارهای خانه و مدیریت خانواده را بر عهده دارد.

وی در ادامه گفت: بهتر است ما از شبکه‌های داخلی برای ارسال پیامک، پست الکترونیکی، شبکه های اجتماعی و ... استفاده کنیم چراکه سرور این شبکه ها در داخل ایران است.

این کارشناس اجتماعی خاطرنشان کرد: رسالت همه ما روشنگری است و باید در این زمینه تمام توان خود را به‌کار گیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات