خبرهای داغ:
با موضوع تحلیل پذیرش قطعنامه 598

برگزاری محفل روایتگری حماسه سازان ایثار و شهادت شاهرود

محفل روایتگری حماسه سازان عرصه ایثار و شهادت شهرستان شاهرود با موضوع پذیرش قطعنامه 598 توسط امام برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۰۲۸۴
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محفل روایتگری حماسه سازان عرصه ایثار و شهادت شهرستان شاهرود با موضوع پذیرش قطعنامه 598 توسط امام و پیام تاریخی ایشان در این باب در گلزار مطهر شهدا شاهرود برگزار شد.

در این محفل که راویان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت و خانواده معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند، محمدی یکی از روایتگران دفاع مقدس و از مبارزان انقلاب اسلامی با اشاره به حادثه 15 خرداد 42 اظهار کرد: این حادثه تاریخ انقلاب اسلامی را رقم زد و ما که در قم حضور داشتیم شاهد اثرگذاری این موضوع در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی از نزدیک بودیم.

وی افزود: با این اتفاق مردم آرام آرام متحد و منسجم شده و بصیرت و معرفت افزایی ایجاد شد و زمینه تحقق انقلاب اسلامی ایجاد شد و موج خرورش مردم با قیام خو.نین 15 خرداد واقعاً متبلور و ایجاد شد.

در ادامه محمد عباسی از روایتگران و پژوهشگران عرصه دفاع مقدس با اشاره به بیانات تاریخی امام راحل در پذیرش قطعنامه اظهار کرد: امام در این بیانیه نکات فراوانی را ذکر می کند و باید به همه جوانان و نوجوانان توصیه شود که این پیام را به دقت مطالعه کنند چرا که راهبرد انقلاب اسلامی در این بیانیه تشریح می شود.

وی افزود: امام در این بیانیه تاکید دارد( امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدى است. و مسلمانان در يك تشكيلات بزرگ اسلامى رونق و زرق و برق كاخهاى سفيد و سرخ را از بين خواهند برد. امروز خمينى آغوش و سينه خويش را براى تيرهاى بلا و حوادث سخت و برابر همه توپها و موشكهاى دشمنان باز كرده است و همچون همه عاشقان شهادت، براى درك شهادت روزشمارى مى كند.)

عباسی تصریح کرد: امام جنگ ما جنگ عقیده بیان می کند و می فرماید(ما بايد در جنگ اعتقادىمان بسيج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازيم. انشاءاللّه ملت بزرگ ايران با پشتيبانى مادى و معنوى خود از انقلاب، سختيهاى جنگ را به شيرينى شكست دشمنان خدا در دنيا جبران مى كند.)

وی ادامه داد: امام تاکید دارند(ما مى گوييم تا شرك و كفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستيم. ما بر سر شهر و مملكت با كسى دعوا نداريم. ما تصميم داريم پرچم لا اله الا اللّه را بر قلل رفيع كرامت و بزرگوارى به اهتزاز درآوريم.)

پژوهشگر تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: امام در ادامه با تاکید بر روز هدايت نسلهاى آينده بیان می کنند( كمربندهاتان را ببنديد كه هيچ چيز تغيير نكرده است. امروز روزى است كه خدا اينگونه خواسته است. و ديروز خدا آنگونه خواسته بود. و فردا انشاءاللّه روز پيروزى جنود حق خواهد بود. ولى خواست خدا هر چه هست ما در مقابل آن خاضعيم. و ما تابع امر خداييم، و به همين دليل طالب شهادتيم. و تنها به همين دليل است كه زير بار ذلت و بندگى غيرخدا نمى رويم.)

وی عنوان کرد: امام در این بیانیه به اهمیت خون شهدا و ایثار و شهادت اشاره و تاکید دارند(ما براى درك كامل ارزش و راه شهيدانمان فاصله طولانى را بايد بپيماييم و در گذر زمان و تاريخ انقلاب و آيندگان آن را جستجو نماييم. مسلم خون شهيدان، انقلاب و اسلام را بيمه كرده است. خون شهيدان براى ابد درس مقاومت به جهانيان داده است. و خدا مى داند كه راه و رسم شهادت كور شدنى نيست، و اين ملتها و آيندگان هستند كه به راه شهيدان اقتدا خواهند نمود.)

این راوی دفاع مقدس اضافه کرد: امام به جوانان تاکید می فرمایند(سفارش مى كنم كه قدر و قيمت لحظات شيرين زندگى خود را بدانيد، و خودتان را براى يك مبارزه علمى و عملى بزرگ تا رسيدن به اهداف عالى انقلاب اسلامى آماده كنيد.)

وی با بیان اینکه امام در این بیانیه راه انقلاب را ترسیم می کنند گفت: امام به روحانیون نیز توصیه های مهم دارند و مسئولین را در این بیانیه مورد خطاب قرار می دهند که باید در مسیر انقلاب و اهداف آن حرکت و لحظه ای غفلت نکنند که دشمنان آماده ضربه زدن هستند.

عباسی با بیان اینکه باید این بیانیه امام را در چند جلسه تحلیل و بررسی کرد گفت: ما باید بیانیه امام را در دانشگاه ها و در محیط های علمی به بحث بگذاریم و تحلیل کنیم چرا که امام در این بیانیه انگار امروز و فردا را می دیده و جملات و کلمات آن به مرور زمان از بین نمی رود و همیشه برای ما درس و عبرت و پند و اندرز و نقشه راه حرکت است و باید بدان توجه داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار