خبرهای داغ:
در صداوسیمای فارس برگزار شد

بررسی اهمیت و نقش رسانه در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی

جلسه مشترک «کمیتۀ گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی» اقتصاد مقاومتی با اعضاء اتاق فکر «شورای فرهنگ عمومی» استان فارس باهدف هم‌افزایی و تعامل مطلوب بین دستگاه‌های فرهنگی فعال در عرصۀ اقتصاد مقاومتی در صداوسیمای فارس برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۱۲۹۰۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

محمدتقی سهرابی ضمن اعلام موضوع جلسه با عنوان اقتصاد مقاومتی و یافتن راهکارهای مناسب برای دست‌یابی به اهداف عالی مدنظر رهبر معظم انقلاب به بیان دیدگاه‌های خود درباره اهمیت موضوع و نقش رسانه در تحقق اهداف کلان اقتصاد مقاومتی پرداخت و به این نکته اشاره کرد که در جهت‌گیری‌های رسانه‌ای درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی به‌ویژه تولید و اشتغال به مؤلفه‌های خودکفایی و خوداتکایی توجهی ویژه شده و سمت‌وسوی برنامه‌ها بر این مبنا ساماندهی شده است.

در ادامه رضایی، دبیر کمیته گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد مرکز درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی ارائه کرد. تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات ملی، کارآفرینی، توسعه صنایع و معادن، توسعه مشاغل روستایی، فرهنگ بهینه مصرف، قاچاق کالا، گردشگری، مصرف بهینه انرژی، صادرات غیرنفتی، مصرف پایدار، کشاورزی و دامداری، بسیج سازندگی و مدیریت جهادی در ایجاد ارزش‌افزوده، صرفه‌جویی در مصرف، محیط‌زیست و توسعۀ پایدار، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد، بهره‌وری و معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان فارس ازجمله موضوع‌هایی بوده است که حوزه‌های پیام (صدا، سیما و خبر) به آن پرداخته است.

پس‌ازآن، اعضاء به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و درنهایت طرح دکتر جاجرمی‌زاده استاد دانشگاه شیراز به‌عنوان طرح پایه قرار گرفت و مقرر شد دبیرخانه کمیته گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی جلسات منظم کارشناسی را درباره تکمیل طرح برگزار کند و پس از نهایی شدن، این طرح به‌عنوان نقشه راه در اختیار برنامه‌سازان حوزه‌های پیام قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار