نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس:

قانون ورود کالای ملوانی مناطق محروم اجرایی شود

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزایش سهمیه کالای ته‌لنجی گفت: برای تامین معیشت ملوانان لنج‌های تجاری، تبصره ۲ ماده ۵ قانون ورود کالای ملوانی مناطق محروم اجرایی شود.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۷۵
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

قانون ورود کالای ملوانی مناطق محروم اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری صبح امروز در نشست بررسی وضعیت  اجرایی شدن آیین‌نامه کالای ته‌لنجی در بوشهر با تاکید بر این نکته که معیشت و زندگی مرزنشینان ساحلی استان بوشهر با دریا و فعالیت‌های تجاری گره خورده است اظهار داشت: ساماندهی لنج‌های تجاری در بنادر استان بوشهر باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اجرایی شدن تبصره 2 ماده 5 قانون مبادلات مرزی گفت: با اجرایی شدن این قانون سهیمه ملوان در ترخیص کالای ته‌لنجی افزایش می‌یابد و توقعات ملوانان و مرزنشینان این استان محقق می‌شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای قانون مبادلات مرزی بیان کرد: در راستای اجرای تبصره 2 ماده 5 قانون ورود کالای ملوانی  درمناطق محروم، ایجاد زیرساخت‌ها ضرورت دارد.

خدری بیان کرد: با اجرایی شدن تبصره 2 ماده 5 قانون ورود کالای ملوانی، سهیمه هر ملوان در ترخیص ته لنجی از 10 میلیون به 20 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه معیشت و اقتصاد مناطق مرزی و ساحلی با فعالیت ته‌لنجی وابسته است خاطر نشان کرد: رونق اقتصادی مناطق مرزی و ساحلی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد که در این راستا نیاز است به این مناطق به ویژه ملوانان توجه ویژه شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معضل ته لنجی باید با قید فوریت و با در نظر گرفتن معاش ملوانان و لنجداران برطرف  شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات