خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد

وجود فرهنگ بیگانه دلیل بی‌احترامی به جامعه فرهنگی/تعلیم و تربیت از امور زیر بنایی اسلام

نماینده ولی فقیه در استان همدان دلیل بی احترامی به جامعه فرهنگی در جامعه را وجود فرهنگ بیگانه دانست و گفت: ما نتوانستیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم اما باید اساتید در راستای رضای الهی عمل کنند.
کد خبر: ۸۹۶۵۹۸۶
|
۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸

وجود فرهنگ بیگانه دلیل بی‌احترامی به جامعه فرهنگیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در دیدار مسئولین آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی استان که به مناسبت هفته سوادآموزی صورت گرفت، اظهار داشت: موضوع تعلیم و تربیت از امور زیر بنایی اسلام است.

وی با اشاره به اهمیت دین مبین اسلام به تعلیم وتربیت گفت: همه شغل‌های حلال مقدس هستند اما شغل آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت مقدس‌تر و ارزش و جایگاه معلم به مراتب بیشتر از مشاغل دیگر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه سوادآموزی کار مقدس و ارزشمندی است، عنوان کرد: کار تدریس لطف خداوند است که شامل هر شخصی نمی‌شود و کسانی که پا در این عرصه می گذارند باید شاکر باشند و به مادیات توجه نکنند چراکه کار سوادآموزی در نزد خداوند متعال ارزش معنوی بسی والا در آخرت دارد که قابل توصیف نیست.

وی با بیان اینکه در گذشته والدین در راستای سوادآموزی فرزند خود با مشکل مواجه بودند و خود هزینه آن را تامین می‌کردند، تصریح کرد: امروز شرایط برای سوادآموزی فراهم است و هزینه‌ای بر دوش خانواده‌ها نیست و راحت‌تر می‌توانند فرزندان را به عرصه تعلیم و تربیت هدایت کنند.

محمدی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) به تعلیم و تربیت اهمیت داده و معلم را تکریم می‌کردند، عنوان کرد: ارزش‌های معنوی برای بشر خودخواه و مادی گرا و دنیاپرست قیمتی ندارد و طلبکار نیز هست به طوری کار سخت و مهم معلمی را زیر سوال می برند و ادعا می کنند که معلمان در تابستان حقوق می گیرند در صورتی که از این غافل هستند که خود از تربیت فرزند خسته شده و انتظار این را می کشند که برای رهایی از حضور فرزند او را روانه مدرسه کنند.

وی دلیل بی احترامی به جامعه فرهنگی در جامعه را وجود فرهنگ بیگانه دانست و بیان داشت: ما نتوانستیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم اما باید اساتید در راستای رضای الهی عمل کنند و اگر کسی در این مسیر از شما قدردانی نکرد، بدانید که مزد شما پیش خداوند محفوظ است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه برخی ها در جامعه نسبت به کسب سواد رغبتی ندارند، یادآور شد: دلیل این امر وجود فضای تربیتی متفاوت آنها است.

وی خاطرنشان کرد: مزد کار شما تربیت انسان صالح است که امانت خدا را به درستی تربیت کرده‌اید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات