خبرهای داغ:
اپلیکیشن «نشان» با افزودن امکاناتی جدید توانسته رتبه اول در بین مسیریاب های ایرانی را به خود اختصاص دهد و هم اکنون به عنوان رقیبی جدی برای Google Mape برای کاربران ایرانی محسوب می شود.
کد خبر: ۹۰۲۱۸۵۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
«نشان» پرطرفدار ترین مسیریاب ایرانی با امکاناتی متفاوت در سال های نه چندان دور، زمانی که گوشی های هوشمند در بین مردم این چنین فراگیر نشده بودند بسیاری از مردم برای پیدا کردن مسیرهای خود از نقشه یا سئوال پرسیدن از مردم استفاده می کردند. اما بعد از فراگیر شدن نسل جدید گوشی های هوشمند دیگر مردم برای مسیر یابی دست به دامن دنیای تکنولوژی شدند. یکی از برنامه هایی که در بین مردم جهان گستردگی فراوانی برای استفاده در گوشی های هوشمند دارد جهت مسیریابی دارد اپلیکیشن Google Map می باشد. در ایران نیز برنامه های فراوانی برای مسیر یابی عرضه شده اند که اغلب به دلیل ضعف در ارائه خدمات مورد استقبال قرار نگرفتند، اما در این گزارش قصد داریم که به معرفی پرطرفدارترین برنامه مسیریاب ایرانی، اپلیکیشن «نقشه و مسیریاب نشان» بپردازیم.

محیط و نحوه ی استفاده از مسیریاب نشان

مسیریاب نشان یک برنامه کامل ایرانی، با محیطی کاملا ساده و کاربر پسند و جذاب می باشد. در این اپلیکیشن کاربر به سه روش می توان عملیات مسیر یابی را انجام داد. که عبارت انداز:

روش اول: در این روش با انتخاب گزینه «کجا میخوای بری» ، این برنامه به معرفی نزدیک ترین مکان های عمومی مثل رستوران، پمپ بنزین، کتابخانه و ... که در اطراف شما وجود دارد می پردازد و با انتخاب مکان مورد نظر، عملیات مسیریابی از محل شما تا آن نقطه شروع می شود.

روش دوم: در این روش کاربر می تواند از محل منوی سرچ در بالای این اپلیکشن به جستجوی مکان مورد نظر خود اقدام نماید و بعد یافتن محل مورد نظر، برنامه مسیرهایی که به مقصد ختم می شود را به شما نمایش می دهد.

روش سوم: در این روش اگر کاربر نتواند از دو روش فوق مکان مورد نظر خود را بیابد مجبور است که مقصد خود را از روی نقشه بیابد سپس با قرار دادن انگشت بر روی مکان مورد نظر برنامه مسیرهای مربوطه به مقصد را نمایش می دهد.

امکانات جدیدی که باعث محبوبیت این اپلیکیشن شد

اگر تاکنون از نرم افزار Waze استفاده کرده باشید قطعا متوجه شباهت های اپلیکیشن «نشان» با این برنامه شده اید. مدیران این اپلیکیشن تا حدود زیادی از قابلیت های پرطرفدار این اپلیکیشن استفاده کرده اند که یکی از این قابلیت ها نشان دادن دوربین های کنترل سرعت و محل استقرار پلیس می باشد که این عامل سنت شکنانه در بین سایر مسیر یاب ها ایرانی با استقبال کاربران ایرانی مواجعه شده است. همچنین این برنامه دارای سنگوی فارسی می باشد، یعنی کاربر بدون احتیاج به نگاه کردن به صفحه گوشی آدرس محل ها را برای کاربر می خواند. یکی دیگر از قابلیت های پر طرفدار این اپلیکیشن نشان دادن طرح های زوج و فرد می باشد که کاربر در همان مراحل اولیه علاوه بر مسیر یابی می تواند از طرح های ترافیکی نیز اطلاع پیدا کند. از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    دارای نقشه فارسی سراسر ایران به همراه بیشترین جزئیات و امکان جستجوی نام خیابان و کوچه

•    پیدا کردن مکان‌های عمومی اطراف شما، مانند رستوران، پمپ بنزین، خودپرداز، هتل روی‌ نقشه

•    مسیریابی با در نظر گرفتن (ترافیک لحظه ای) و (مسافت)

•    دارای طرح‌ ترافیک و طرح زوج‌و‌فرد برای عدم مسیریابی از داخل طرح

•    دارای دوربین‌های کنترل سرعت و هشدار نزدیک شدن به دوربین

•    محاسبه مسافت و تخمین زمان تقریبی رسیدن به مقصد

•    قابلیت انتخاب مسیر سرراست

این اپلیکیشن در صفحه‌ی گوگل‌پلی توانسته است از میان 2799 رأی‌دهنده، به امتیاز ۴.۴ دست پیدا کند و تا کنون بیش از 500 هزار نصب فعال داشته است که این نشان از رضایت بالای استفاده‌کنندگان ایرانی از این اپلیکیشن دارد. 

ارسال نظرات