خبرهای داغ:

طراحی و تولید سامانه کنترل از راه دور مبتنی بر هوش مصنوعی

یک شرکت دانش‌بنیان به بومی‌سازی تجهیزات الکترونیکی پرداخته تا محصولات با کیفیت ایرانی را در اختیار مردم قرار دهد.
کد خبر: ۹۵۷۰۰۹۲
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، در دنیای امروزی بومی‌سازی و محصولات موردنیاز کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات یکی از مباحث مهمی محسوب می‌شود که در برنامه هفتم توسعه هم به آن اشاره شده است. تولیدکنندگان داخلی و به خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان به این سمت گام برداشته‌اند تا با ارائه محصول ایرانی به اقتصاد کشور و ورود به بازار جهانی کمک کنند.

در همین راستا با توجه به اهمیت بومی‌سازی در صنعت فاوا به سراغ یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه «فاوا» رفتیم تا با کاربرد‌های محصول فناورانه این محققان بیشتر آشنا شویم.

سیدمحمد امین عرب سعدی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان و مستقر در پارک علم و فناوری استان فارس درباره محصول فناورانه‌ای که ارائه کرده‌اند، گفت: این شرکت دانش‌بنیان به‌عنوان یکی از واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فنـاوری فارس با هدف بومی‌سازی تجهیزات الکترونیک و ارائه کالای با کیفیت ایرانی پا به عرصه تولید گذاشته است.

وی در ادامه افزود: محصول ما در حوزه انواع اتوماسیون‌های صنعتی و هوشمندسازی قابل استفاده است. این محصول سیستم کنترل از راه دور است که در حوزه‌های مختلفی به خصوص در صنعت نفت و گاز که برای کشور حائز اهمیت است، کاربرد بسیاری دارد.

این فعال حوزه دانش‌بنیان در ادامه بیان کرد: در حوزه‌های مختلفی همچون کشاورزی، گلخانه، اتاق سرورها، لوله‌های آب و فاضلاب و بسیاری از صنایع دیگر این دستگاه قابلیت کنترل از راه دور را دارد. این محصول فناورانه مبتنی بر هوش مصنوعی است و به صورت هوشمند عمل می‌کند.

عرب سعدی عنوان کرد: در حال حاضر تمرکز خود را بر صنعت اتوماسیون گلخانه‌ها قرار داده‌ایم و در این عرصه محصولاتی را مختص گلخانه‌های کوچک مقیاس و محصولاتی را مختص گلخانه‌های چندهزار متری ارائه خواهیم کرد.

وی درباره متمایزترین ویژگی این محصول فناورانه به نسبت سایر رقبا اظهار کرد: یکی از متمایزترین ویژگی‌های این محصول به نسبت رقبا خارجی، بومی بودن محصول و قابلیت سفارشی‌سازی چه از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است تا نیاز‌های صنایع مختلف برطرف شود.

ارسال نظرات