خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

روشنگری جرم شهید بهشتی بود/دشمن به دنبال فریب اندیشه ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بابیان اینکه جرم شهید بهشتی روشنگری در زمانه خود بود، گفت: در شرایطی که دشمن به دنبال فریب اندیشه ها است باید هوشیارانه رفتار کرد.
کد خبر: ۹۰۳۰۵۸۷
|
۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲

به گزارش خبرنگار بسیج از میامی،محمدرضا سوقندی بعدازظهر پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر به میزبانی سالن اجتماعات معلم میامی با طرح این پرسش که اگر شهید بهشتی در این برهه و تاریخ بر رأس حکومت بود چه می‌گفت، ابراز داشت: اسلام و آموزه‌های دینی یعنی قرآن و اهل‌بیت عصمت و طهارت به ما آموختند که همواره انسان زمانه خود باشیم و جهان اطراف خود را به‌درستی بشناسیم.

وی بابیان اینکه اگر کسی معرفت نداشته باشد در حوادث، وقایع، تنگناها و فتنه‌ها قادر به ارائه  تحلیل درست نخواهد بود، افزود: راه تشخیص حق از باطل بصیرت است اما برای پاسخ به این سؤال باید دید شرایط فعلی و عقبه‌ای که انقلاب اسلامی در آن قرار دارد در سطح جهان اسلام و داخل کشور در چه وضعیتی قرار دارد؟

وی افزود: دشمن ما را در جنگ سخت که هدفش جغرافیا، نفت، معادن و منابع کشور بود، امتحان کرد ولی این شهدا با مقاومت، استقامت و با جهاد خودشان در آن پیروز شدند سلاح دشمن امروز توپ، تانک و ادوات نظامی نیست بلکه به دنبال  نفوذ در تشکیلات، ساختارها، سازمان‌ها است تا معادلات ذهنی را تغییر می‌دهد و انقلابی‌ها را تبدیل به انقلابی‌نماها کند.

روشنگری وظیفه اصلی تریبون ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ابراز داشت: دشمن با تبلیغات، به‌کارگیری رسانه‌ها، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، فضای سایبری و استفاده از هر امکاناتی به دنبال فریب اندیشه‌ها و افکار است.

سوقندی بابیان اینکه در نارضایتی صنفی و غیر صنفی دشمن به دنبال مطالبات اهداف خود است، تصریح کرد: در سال ۶۰ مردم و مسئولان در کنار هم برای رسیدن به یک هدف مشترک گام بر می‌داشتند، مردمی بصیر داریم که تنها خواسته آن‌ها این است که مسئولان آنها را فراموش نکنند.

وی بابیان اینکه جرم شهید بهشتی روشنگری در فتنه زمانه خود بود، افزود: امروز وظیفه اصلی تریبون‌ها نیز همین اصل است ولی متأسفانه مشاهده می‌کنیم برخی مدیران از فرهنگ خدمت فاصله گرفته و خود را تافته جدا بافته می‌دانند.

ضرورت پیاده سازی گفتمان اقتصادی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بابیان اینکه شهید بهشتی با شهادت خود چهره نفاق را روشن کرد، ابراز داشت: در قبال اقتصاد مقاومتی با دو راهبرد پذیرش و ذلت یا مقاومت، خلاقیت و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی مواجه هستیم که باید برای موفقیت در جنگ اقتصادی با کنار گذاشتن دعواهای جناحی فرهنگ و نگرش خود را تغییر دهیم.

سوقندی بابیان اینکه در صورت عدم توجه به سرمایه‌های اجتماعی در جنگ اقتصادی پیروز نخواهیم شد، تصریح کرد: باید دست‌های پنهان را آشکار و مردم را به حضور در عرصه دعوت کرد امروز هنر ما باید تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها باشد و چرا نسبت به مهم‌ترین ظرفیت داخلی یعنی استفاده از سرمایه‌های اجتماعی بی‌توجه هستیم.

وی بابیان اینکه مهم‌ترین خواسته مردم همراهی مسئولان با آن‌ها است، افزود: دشمن می‌خواهد جنگ اقتصادی را جنگ جناح‌ها جلوه دهد و اگر بخواهیم به دنبال تسویه‌حساب‌های این‌چنینی باشیم یعنی دشمن را نشناختیم لذا گفتمان اقتصادی باید در جامعه پیاده‌سازی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار