خبرهای داغ:

دانشگاه صنعتی شریف نیز مورد تعرض جاسوسان آمریکایی - اسرائیلی قرار گرفت/ واکنش سخنگوی وزارت خارجه دولت به بازرسی های اخیر

در حالی که تب خیانت و سکوت مسئولین کشور در مقابل بازدید از دانشگاه علم و صنعت در کشور داغ است طبق خبرهای رسیده مشخص شد که دانشگاه صنعتی شریف نیز مورد بازرسی مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۰۳۷۸۱۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
دانشگاه صنعتی شریف نیز مورد تعرض جاسوسان آمریکایی - اسرائیلی قرار گرفت/ واکنش سخنگوی وزارت خارجه دولت به بازرسی های اخیر 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی از همدان؛ این روزها جاسوسان آمریکایی – اسرائیلی در پوشش بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به صورت آزادانه و بدون محدودیت و بر اساس مفاد قرارداد ننگین برجام در حال بازرسی از مراکز علمی کشورمان هستند و طبق شواهد موجود این جاسوسان در خرداد ماه امسال به صورت سر زده و در حالی که از قبل نقشه آزمایشگاه های دانشگاه علم و صنعت را داشته اند به بهانه استفاده از کلمه «سانتریفیوژ» در یک مقاله علمی که یکی از دانشجویان این دانشگاه به چاپ رسانده است از تمام آزمایشگاه های حساس دانشکده برق این دانشگاه بازدید به عمل آورده اند این در حالی است که طبق اطلاعات رسیده این پایان کار این بازرسان نبوده است و از دانشگاه های دیگر نیز در سکوت خبری دولت و مسئولین در حال بازرسی هستند.

در این رابطه بخوانید:

تسلیم مراکز علمی کشور به جاسوسان موساد / بازرسی دانشگاه های کشور نتیجه دیپلماسی ذلت است

دانشگاه صنعتی شریف نیز مورد تعرض بازرسان (جاسوسان) قرار گرفت

در حالی که تب خیانت و سکوت مسئولین کشور در مقابل بازدید از دانشگاه علم و صنعت در کشور داغ است طبق خبرهای رسیده مشخص شد که دانشگاه صنعتی شریف نیز مورد بازرسی این مأموران قرار گرفته است. در این رابطه یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دانشگاه علم و صنعت گفت :

« بازرسان از دانشگاه صنعتی شریف هم بازدید پنهانی داشته‌اند ولی این موضوع رسانه‌ای نشده است. وی با بیان اینکه برجام این قابلیت را ایجاد کرده که این بازرسی‌ها صورت گیرد، گفت: آژانش در گام‌های بعدی قصد دارد به دانشگاه شهید بهشتی هم برود ولی بنا بر حساسیت ‌ها فعلا در مقابل آن ‌ها ایستادگی شده است . »

این در حالی است که محمود فتوحی ، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مورد بازرسی از این دانشگاه گفت:

« از بازدید بازرسان آژانس اتمی از این دانشگاه اطلاعی ندارم. »

واکنش سخنگوی وزارت خارجه دولت به بازرسی از مراکز علمی کشور

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود که روز گذشته برگزار شد در پاسخ به سوالی در مورد بازدید پنهانی آژانس از دانشگاه علم و صنعت و اینکه آیا این بازدید در چارچوب برجام بوده است یا خیر گفت:

« برجام موضوعیت دارد و زنده است و تفاهم بین المللی است، مذاکرات میان ایران و 1+4 ادامه دارد. درباره بازدید یا بازدیدها، چون حوزه من نیست، صحبتی نمی‌کنم، خواهش می‌کنم با سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیگیری کنید . »

متأسفانه در روزهای اخیر نه تنها دولت در مقابل بازرسی های مأموران سازمان بین المللی اتمی از مراکز علمی کشورمان تاکنون سکوت کرده اند بلکه سایر نهاد های مسئول کشور همچون مجلس و شورای امنیت ملی نیز هیچ واکنشی رسمی از خود نشان نداده اند و تنها چند نهاد بسیج دانشگاهی کشور این اقدامات را محکوم کرده اند و  طبق شواهد شاید بتوان گفت که این بازرسی ها با اطلاع تمام نهادهای امنیتی کشور در حال اتفاق افتادن است .

واکنش رئیس سابق سازمان انرژی اتمی به بازرسی از دانشگاه های کشور

فریدون عباسی ، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در واکنش به بازدیدهای اخیر مأموران سازمان انرژی اتمی از دانشگاه های و مراکز علمی کشور مان گفت:

«این اقدام را می‌توان زیاده‌خواهی نامید، اما بنده می‌گویم خانه از پای بست ویران است. در واقع برجام نوعی معاهده خلع سلاح است یعنی بدون اینکه جنگی واقع شود آقای روحانی و ظریف و دارو دسته شان رفتند و شکست خوردند و معاهده خلع سلاح امضاء کردند. اتفاقات و بازرسی‌ها مطابق پروتکل الحاقی در حال انجام است و این در حالی است که مجلس پروتکل الحاقی را تصویب نکرده است اما با این وجود آقای روحانی دوست دارد پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا کند در نتیجه الان مملکت را به این وضعیت دچار و امنیت را از اساتید سلب کرده است به گونه‌ای که اگر کسی بخواهد یک مقاله جزئی ارائه دهد و در مورد سانتریفیوژ، سوخت و رآکتور در دانشگاه کار کند و حرف بزند باید برود و جواب آژانس را بدهد و آن‌ها بفهمند که چرا این کار انجام شده و چه کسی حامی آن بوده و نتایج آن قرار است در کجا استفاده شود.»

کلام آخر ...

همزمانی بازرسی و مصاحبه با دانشمندان و پژوهشگران هسته ای کشورمان با مشکلات کشور همچون قطعی برق، تورم، مشکلات ارزی ، بازی های جام جهانی، فیلتر کردن تلگرام طلایی و ... کمی مشکوک به نظر می رسد زیرا این بازرسی ها دقیقاً زمانی در حال انجام است که افکار عمومی و رسانه ها کشورمان درگیر مشکلات داخلی کشور هستند و مسئولین نیز با بی اهمیت جلو دادن این بازرسی ها خود را مشغول به رفع مشکلات داخلی می دانند. این در حالی است که تمام این بازرسی ها از سوی اعضای دلسوز هئیت علمی این دو دانشگاه رسانه ای شده است و از ابعاد دیگر این بازرسی ها در سایر نهادها یا سازمان ها اطلاعات دیگری در دسترس نیست قطعا گذشت زمان مشخص خواهد کرد که این مسئولین در قرارداد ننگین برجام و الحاقیه آن چه امتیازاتی را به کشورهای دشمن ایران واگذار نموده اند، امتیازتی که تا کنون هیچ نتیجه و دستاوردی برای مردم و زندگی آن ها نداشته است.

ارسال نظرات