خبرهای داغ:
دبیرکل ACD:

ACD به دنبال همکاری فرهنگی و اقتصادی به دور از سیاست است

دبیرکل مجمع گفت وگوی همکاری آسیا با بیان اینکه فلسفه ACD بر پایه دوستی و مشارکت نهاده شده و در گردشگری به دنبال سیاست نیستیم، گفت: به دنبال همکاری فرهنگی و اقتصادی به دور از سیاست هستیم چراکه تا زمانی که از سیاست حرف بزنیم به جایی نمی‌رسیم.
کد خبر: ۹۰۵۰۹۸۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷

ACD به دنبال همکاری فرهنگی و اقتصادی به دور از سیاست استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، باندیت لیمچون امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه کنفراس بین المللی همدان 2018 پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی با بیان اینکه گردشگری برای آسیا مقوله بسیار مهمی به شمار می‌رود، اظهار کرد: نیمی از کشورهای آسیایی از قبیل تایلند، کامبوج، کره و ایران دارای مقاصد بسیار گردشگری است.

وی با بیان اینکه قاره آسیا علاوه بر گردشگر‌پذیری، گردشگر فرست نیز هست، گفت: کشورهای آسیایی علاوه بر گردشگرپذیری، سهم قابل توجهی در اعزام گردشگران دارند.

دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا با بیان اینکه گسترش گردشگری درون قاره‌ای به نفع ایران است، تصریح کرد: ایران را می‌توان به عنوان مقصد گردشگری تمام جهان معرفی کرد تا گردشگران را از کشورهای مختلف جذب کرد.

وی گسترش گردشگری درون آسیا را از اهداف مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی دانست و عنوان کرد: با گسترش همکاری بین کشورهای عضو درصدد توسعه صنعت گردشگری بین کشورهای آسیایی هستیم که اگر همکاری ما در قالب ACD موفقیت آمیز باشد می توان به آن دست یافت که ایران در این راستا می تواند مقاصد گردشگری خود را معرفی کند.

لیمچون در تشریح دیگر اهداف مجمع به گسترش منابع انسانی کشورهای آسیایی اشاره و عنوان کرد: بر این اساس به دنبال آموزش و پرورش گردشگری هستیم که کشورهایی همچون تایلند و کامبوج در این حوزه دارای تجربه فراوان هستند و مدارس و دانشگاه‌های مختلف برای ترویج این صنعت پاک دارند که ایران می‌تواند از این تجربیات استفاده کند.

وی افزایش مشارکت و کمک رسانی به اعضا ACD را از دیگر اهداف مجمع دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه برخی اعضا توانایی و ظرفیت توسعه صنعت گردشگری کشور خود را ندارند به دنبال افزایش مشارکت و کمک‌رسانی به کشورهای عضو اتحادیه همکاری‌های آسیایی هستیم؛ یک نمونه موفق ما در این زمینه انجام توسعه گردشگری کامبوج و تایلند است که امیدواریم این مدل را در ایران و ترکیه اجرا کنیم.

دبیرکل مجمع گفتگوی همکاری آسیا با بیان اینکه فلسفه ACD بر پایه دوستی و مشارکت نهاده شده و در گردشگری به دنبال سیاست نیستیم، خاطرنشان کرد: به دنبال همکاری فرهنگی و اقتصادی به دور از سیاست هستیم چراکه تا زمانی که از سیاست حرف بزنیم به جایی نمی‌رسیم.

وی با اشاره به نحوه انتخاب همدان برای برگزاری رویداد همدان 2018، با بیان اینکه تصمیم ACD برای اینکه همدان را به عنوان پایتخت گردشگری انتخاب کند خیلی قبل گرفته شده بود، گفت: در خصوص این فرآیند در کامبوج سال گذشته تصمیم قطعی شد برای همدان و این اکنون ایران است که باید برای این فرصت برنامه‌ریزی و از فرصت به وجود آمده استفاده کند.

لیمچون با بیان اینکه مجمع گفتگو همکاری آسیایی تنها مختص آسیا بوده است، تاکید کرد: همکاری درون قاره را پیگیری می‌کنیم و هیچ وابستگی نداریم و اگر ما درون خود اتفاق خوبی رقم بزنیم سرمایه گذران به آسیا جذب می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در ACD به دنبال افزایش همکاری کشورهای عضو و به وجود آوردن گردشگری پایدار هستیم، یادآور شد: تلاش می‌کنیم که همه اعضا با استان همدان آشنا شوند تا جایی که در سایت مجمع لینکی برای استان همدان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار