خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان نهاوند:

دنیاطلبی و حب دنیا به شدت جامعه امروزی را تهدید می‌کند

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه دنیاطلبی و حب دنیا به شدت دنیا و جامعه امروزی را تهدید می‌کند، گفت: اگر افراد با قناعت و مقدار حلال قانع باشند زیانی به آنها نمی‌رسد و مسئولین ما باید در این امر پیش قدم شوند و از دنیاطلبی و زندگی اشرافی خود را دور کنند.
کد خبر: ۹۰۶۲۸۵۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴

دنیاطلبی و حب دنیا به شدت جامعه امروزی را تهدید می‌کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در یادواره گرامیداشت شهدای عشایر این شهرستان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای ترور اهواز و شهدای عشایر نهاوند اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری دو خطری که جامعه امروزی را تهدید می‌کند تهاجم فرهنگی و ناکارآمدی اقتصاد امروز است.

وی افزود: در درجه اول باید خود را مراقبت کنیم و سپس مراقب باشیم که جامعه گرفتار تبعات این دو خطر نشوند.

امام جمعه نهاوند تصریح کرد: کسانی که در معرض دید هستند و مسئولین، ضمن مراقبت از خود باید طوری عمل کنند که دیگران از آنها درس و عبرت بگیرند.

وی با اشاره به اینکه امروزه روح قناعت در جامعه ما حاکم نیست، گفت: احتکارهایی که امروزه شاهد هستیم خود بیانگر این موضوع است.

مغیثی عنوان کرد: امروز سطح زندگی با زمان انقلاب بسیار فرق دارد و بهتر شده است که البته این خود نیز خطری محسوب می‌شود؛ اگرچه رفاه و برخورداری مردم خوب است اما اگر ما را به حرص و طمع وادار کند خطرناک است.

وی با بیان اینکه در زمان پیامبر(ص) مسلمانان روزگار را سخت می‌گذراندند اما به دنیا اعتنایی نداشتند، گفت: زمان امام حسین(ع) وضعیت مسلمانان بعد از اینکه فتوحاتی داشتند از نظر اقتصادی خیلی بهتر شد اما سطح زندگی و توقعات مردم بالا رفته بود و مردم عاشق دنیا و ریاست بودند و در نتیجه آن شد که عمرسعد به خاطر وعده ریاست، امام حسین(ع) را شهید کرد و دیگران نیز به  خاطر پول در به شهادت رساندن امام حسین(ع) و یارانش شریک شدند.

امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه دنیاطلبی و حب دنیا به شدت دنیا و جامعه امروزی را تهدید می‌کند، افزود: اگر افراد با قناعت و مقدار حلال قانع باشند زیانی به آنها نمی‌رسد و مسئولین ما باید در این امر پیش قدم شوند و از دنیاطلبی و زندگی اشرافی خود را دور کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات