خبرهای داغ:
رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان مطرح کرد:

جهاد دانشگاهی یک پشتوانه علمی در کشور /۱۱ میلیارد تومان برای راه‌اندازی مرکز ناباروری در لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: جهاد دانشگاهی از یک پشتوانه علمی در کشور بهره‌مند می‌باشد؛ پژوهشکده رویان که یکی از افتخارات کشور است.
کد خبر: ۹۰۹۸۷۵۶
|
۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
 

به گزارش سرویس خبری بسیج علمی لرستان، سید علی نادر دهقانی الوار در مراسم افتتاح مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه آمار ناباروری در لرستان به دلایل مختلفی بالاست و لازم است همه سازمان‌هایی که می‌توانند دست‌به‌کار شوند تا تدبیری برای این موضوع لحاظ شود اظهار داشت: جهاد دانشگاهی از یک پشتوانه علمی در کشور بهره‌مند می‌باشد؛ پژوهشکده رویان که یکی از افتخارات کشور است.

وی با تأکید بر اینکه تجهیزاتی مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان جزء به‌روزترین تجهیزات در دنیاست است خاطرنشان کرد: 11 میلیارد تومان برای راه‌اندازی مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان هزینه شده است.

دهقانی الوار با اشاره به مجتمع تحقیقات فراوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در بام لرستان که در حوزه بومی‌سازی و اهلی سازی کشت گیاهان دارویی فعالیت دارد تصریح کرد: هدف ما این است که محصولات گیاهی لرستان را با یک برند مشخص بفروش برسند که در همین راستا محصولات جهاد دانشگاهی بانام هویرات در بازار وجود است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان بابیان اینکه فرهنگ توسعه گیاهان دارویی به‌عنوان یکی از زمینه‌های کشاورزی مدرن در استان ایجاد شود عنوان کرد: سالانه حدود 60 هزار نوع گیاه در مجتمع تحقیقات فراوری گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی لرستان تولید می‌شود که اگر همه نهادهای مرتبط کمک کنند اعتبارات این حوزه در استان جذب خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهرستان کوهدشت با بحران آب روبه‌روست و کشاورزی در این شهرستان نیز به‌شکل سنتی و غرقابی با بهره‌برداری پایین است تأکید کرد: ما آمادگی کمک برای رفع بحران شهرستان کوهدشت راداریم، به همین دلیل کشت گلخانه را در این شهرستان شروع کردیم، باوجود چالش‌های مسیر کار اقدامات خوبی در کوهدشت انجام‌شده است.

ارسال نظرات