خبرهای داغ:
‍ معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو عنوان کرد

جاده ابریشم بستری برای آشتی و گفتگوی بین فرهنگی

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو گفت: جاده ابریشم بستری برای آشتی و گفتگوی بین فرهنگی است.
کد خبر: ۹۱۷۷۳۷۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰

جاده ابریشم بستری برای آشتی و گفتگوی بین فرهنگیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، جینگ فنگ در کنفرانس خبری نشست‌های جهانی راه ابریشم در همدان، اظهار داشت: جاده ابریشم بستری برای آشتی و گفتگوی بین فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه وقتی به گذشته همدان می‌نگریم می‌بینیم که این شهر در چهارچوب فرهنگی قرار دارد، گفت: این نکته نه تنها برای یونسکو مهم است بلکه باید دید که این شهر چه نقشی در ترویج احیای اهداف راه ابریشم خواهد داشت

معاون آسیا و اقیانوسیه مرکز میراث جهانی یونسکو با بیان اینکه تاکنون کشور ایران ۲۴ اثر طبیعی و فرهنگی را در لیست میراث جهانی به ثبت رسانده است، ابراز داشت: زمانی که از میراث جهانی و آثار ثبت شده در فهرست جهانی سخن به میان می‌آید تأکید بر ارزش منحصر به فرد جهانی این آثار است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ ایران نه تنها برای مردمان این سرزمین بلکه برای جامعه جهانی دارای ارزش است و نه تنها باید ارزش آن را بدانیم بلکه باید از آن حفاظت کنیم.

جینگ فنگ با بیان اینکه کشور ایران توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه فراوانی دارد، تصریح کرد: امید است که این توانمندی‌ها در فهرست جهانی به ثبت برسند.

وی گفت: کشور ایران به لحاظ کارهای حفاظتی و مدیریتی دارای استانداردهای بالایی است و تأکید بسیاری روی حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی وجود دارد؛ توسعه پایدار باید مدنظر باشد تا نسل‌های آتی هم مورد توجه باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات