خبرهای داغ:

هدررفت ۳۷ درصد آب روستاهای شهرستان شاهرود/اصلاح ۳۵۰۰ متر شبکه آب و فاضلاب روستایی

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان شاهرود، با بیان اینکه ۳۷ درصد آب در روستا‌ها هدر می‌رود، اظهار کرد: برای رفع این مشکلات کار اصلاح شبکه در اکثر روستا‌ها انجام و ۳۵۰۰ متر شبکه آب و فاضلاب روستایی شاهرود اصلاح شد.
کد خبر: ۹۲۱۶۲۲۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
هدررفت ۳۷ درصد آب روستاهای شهرستان شاهرود/اصلاح ۳۵۰۰ متر شبکه آب و فاضلاب روستاییبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد اسماعیل حسین پور در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی اداره آب فاضلاب روستایی شاهرود ضمن بیان اینکه با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی، ۳۷ درصد آب در روستا‌ها هدر می‌رود، اظهار کرد: برای رفع این مشکلات کار اصلاح شبکه در اکثر روستا‌ها انجام و سه هزار متر شبکه آب و فاضلاب روستایی شاهرود اصلاح شد.
رییس اداره آبفار شاهرود از ۳۵۰۰ متر اصلاح شبکه آبرسانی روستایی در سه بخش بسطام، بیارجمند، و مرکزی در این شهرستان خبر داد و افزود: در بخش بسطام ۲ هزار متر، خارتوران بیارجمند یک هزار متر و بخش مرکزی ۵۰۰ متر اصلاح شبکه انجام شد که دستکم از ۱۰ درصد هدر رفت آب جلوگیری گردید.
وی تصریح کرد: در ۲ روستای دهملا و قلعه حاجی با کمبود آب مواجه هستیم که در صورت تخصیص اعتبار مشکل حل خواهد شد و پیش بینی می‌شود با برنامه ریزی‌های انجام شده سال آینده هیچ یک از روستا‌های این شهرستان با کم آب مواجه نگردد.
حسین پور با اشاره به اینکه ۷۷ روستا با ۱۷ هزار و ۴۰۰ مشترک روستایی زیر پوشش این اداره هستند، افزود: دربخش بسطام ۲۷ روستا، بیارجمند ۲۹ روستا و مرکزی ۲۱ روستا وجود دارد که با ۲۲ حلقه چاه تک روستایی، ۱۱ حلقه چاه مجتمع و ۲۶ چشمه و قنات آب آشامیدنی آنان تامین می‌شود.
وی گفت: اعتبار تخصیصی امسال ۴۳ میلیارد ریال بوده که ۲۰ میلیارد آن برای چهار طرح قابل گلنگ زنی در بخش خارتوران و ۱۷ طرح قابل افتتاح است.
رییس اداره آبفار شاهرود با بیان اینکه امسال مجتمع خارتوران ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب داشته که تاکنون ۲۰ میلیارد آن تخصیص پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: در این بخش که شامل ۹ روستا است، ساخت مخزن واصلاح خط انتقال به طول ۲ کیلومتر در دست اقدام بوده که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.
وی با اشاره به بارندگی‌های امسال، گفت: به سه روستا آبرسانی سیار انجام می‌شد که با بارندگی‌های اخیر مشکل آنان نیز مرتفع شده است.
حسین پور از بهره برداری یک حلقه چاه قلعه نو خبر داد و افزود: در این منطقه که ۲۳ روستا قرار دارد از سه حلقه چاه مجتمع شهدای گمنام تامین آب می‌شوند.
رئیس اداره آبفای روستایی شاهرود تصریح کرد: امسال از قلعه نو به روستای ابر ۶ کیلومتر لوله گذاری انجام شده و تامین آب این روستا هم از یک حلقه چاه و یک چشمه تامین می‌شود.
وی ادامه داد: کارشناسان این اداره، ماهانه به نقاط حادثه خیز مراجعه کرده و خسارات را برآورد می‌کنند و بر اساس گزارشات اعتبارات لازم تخصیص پیدا می‌کند.
رییس اداره آبفار شاهرود با بیان اینکه خانه بهداشت روستا‌ها همکاری مفیدی با این اداره دارند، اظهار کرد: هر روز صبح در خانه بهداشت، آب روستا‌ها کلر سنجی شده و نتیجه گزارش داده می‌شود و از خانه بهداشت هر روستا هم گزارشی به صورت ماهانه از کلرزنی به این اداره داده می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار