خبرهای داغ:

برگزاری سه مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان در شاهرود

موسسه فرهنگی بین الحرمین مراسم معنوی اعتکاف در ماه رجب وشعبان را کنسل ومراسم معنوی اعتکاف در سه مرحله در ماه مبارک رمضان در شاهرود برگزار می نماید .
کد خبر: ۹۲۲۵۴۱۰
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
محمد ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود اظهار کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از بروز مشکل، مراسم معنوی اعتکاف بین الحرمین که همه ساله در ماه‌های رجب و شعبان و رمضان برگزار می‌شد، فقط در ماه رمضان برگزار می‌گردد.
مدیر موسسه فرهنگی بین الحرمین با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام در خصوص رعایت بهداشت فردی و ضرورت حفظ و ارتقاء سلامت اجتماعی اضافه کرد: در دین اسلام آیات، روایات و احادیث فراوانی داریم که مسلمانان را به رعایت نکات بهداشتی و درمانی توصیه می‌کند؛ از این رو هم با توجه به وجود آمدن شرایط اضطرار فعلی در کشور که تعدادی از مردم مبتلا به ویروس کرونا هستند و هم با توجه به توصیه‌های دینی و مذهبی در این خصوص، آیین اعتکاف رجبیه و شعبانیه امسال توسط موسسه فرهنگی بین الحرمین برگزار نخواهد شد.
وی تاکید کرد: برای محروم نشدن مومنان از این فرصت عبادی، مراسم اعتکاف به گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که به بهترین نحو و در سه مرحله در ماه مبارک رمضان برگزار شودودرمراسم امسال توجه ویژه‌ای به اعتکاف اولی‌ها خواهدشد.
لازم بذکراست موسسه فرهنگی بین الحرمین شاهرود از سال ۱۳۸۰ مراسم معنوی اعتکاف را در ماه‌های رجب (اعتکاف فرهنگی، تبلیغی)، ماه شعبان (اعتکاف علمی، آموزشی)، ماه رمضان (اعتکاف عبادی، سیاسی) بصورت رایگان در سطح شهرستان برگزار می‌نماید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار