خبرهای داغ:
طی هشت ماهه سال جاری صورت گرفته است:

هزینه کرد ۸۷ درصد زکات برای نیازمندان

رئیس اداره زکات کمیته امداد قزوین گفت: طی هشت ماهه سال جاری بالغ بر ۱۵۴میلیارد ریال زکات جمع آوری شده که ۸۷ درصد آن که رقمی نزدیک به ۱۳۴میلیارد ریال است برای محرومان و نیازمندان صرف شده است.
کد خبر: ۹۳۰۳۸۰۶
|
۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام باب اله شهسواری در دیدار با عامل زکات روستای "مهین" از توانبع بخش ضیاءآباد، بیان کرد: یکی از ویژگی های زکات این است که توسط مردم اجرا شده و نتیجه آن نیز مستقیم برای مردم است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده زکات هر منطقه در همانجا هزینه می شود و طی هشت ماهه سال جاری بالغ بر ۱۵۴میلیارد ریال زکات جمع آوری شده که ۸۷ درصد آن که رقمی نزدیک به ۱۳۴میلیارد ریال است برای محرومان و نیازمندان صرف شده است.

وی افزود: این نهاد آمادگی دارد تا به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان، زکات کشاورزان و باغ داران را جمع آوری کرده و به مصرف نیازمندان برساند.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: هدف کمیته امداد از پیگیری پرداخت زکات اجرای این واجب الهی است بنابراین مانعی ندارد اگر کشاورز و یا باغ داری بخواهد خودش زکات را به نیازمند بدهد.

وی خاطرنشان کرد: زکات یک دستور الهی تک بُعدی نیست بلکه با اجرای این فریضه در زوایای مختلف شاهد رشد جامعه خواهیم بود که از بُعد فرهنگی تا جهت گیری های اقتصادی و اجتماعی را شامل می شود.

حجت الاسلام شهسواری با اشاره به عملکرد زکات عنوان کرد: طی هشت ماهه سال جاری بیش از ۳۹۴ میلیون تومان زکات در ضیاآباد جمع آوری شده است که از این میزان ۹۵ درصد برای محرومان هزینه شده است.

وی یادآورشد: اولویت مصرف زکات برای محرومان است از این رو انتظار داریم زکات دهندگان نیز به این اولویت بندی توجه داشته باشند.

 

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار