آیت الله میرباقری:

رئیس جمهور انقلاب اسلامی باید در مقیاس ماموریت انقلاب اسلامی بیندیشد

شاهرود_عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دخالت دشمنان در انتخابات جمهوری اسلامی گفت: رئیس جمهور انقلاب اسلامی باید در مقیاس ماموریت انقلاب اسلامی بیندیشد.
کد خبر: ۹۳۴۳۵۰۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
رئیس جمهور انقلاب اسلامی باید در مقیاس ماموریت انقلاب اسلامی بیندیشدبه گزارش خبرنگار بسیج، آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری در سلسله نشست‌های فعالین فرهنگی شهرستان شاهرود با عنوان عهد همدلی در مسجد رسول اکرم (ص) این شهر با بیان اینکه خوش بین بودن و امید به آینده رهبر انقلاب ناشی از درک درست از منابع و ظرفیت‌ها و نیروی انسانی و زیر ساخت‌های کشور است، افزود: باید جبهه سربازان انقلابی و خوش فکر و آماده به کار ایجاد شود تا کار پیش برود.
وی با بیان اینکه بستر فرهنگی در شهرستان شاهرود بسیار خوب است، به پیشرفت جبهه انقلاب اسلامی در برابر تلاش گسترده دشمنان و درگیری همه جانبه دشمن اشاره کرد و گفت: وجود نیرو‌های آتش به اختیار در برابر این تهدیدات خون نشان از پا برجا بودن انقلاب است و این مجموعه‌های آتش به اختیار باید کار مهم انجام دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری یا بیان اینکه حجم کار در مقابل فعالیت‌های دشمن خوب، اما کافی نیست، افزود: مقیاس کار فرهنگی ما باید در مقیاس درگیری ما باشد و در عرصه فرهنگی تلاش ما تابع میدان فرهنگی ماست و باید در افق فعالیت دشمن فعالیت کرد.
وی خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی امروز در فضای حکمرانی مجازی تلاش دارند در مقابل جمهوری اسلامی مقابله کنند چرا که در فضای حقیقی هنوز در شوک انقلاب اسلامی و فعالیت‌های آن مانده اند و تلاش دارند در فضای مجازی انقلاب اسلامی را مغلوب کنند.
میرباقری با بیان اینکه وضعیت کرونا سبب شد تا تغییر فضای زندگی و حکمرانی مجازی زودتر اتفاق بیفتند، گفت: مقیاس کار دشمن در حد فرهنگ یک تمدن و مقیاس جامعه جهانی است و الگوی توسعه پایدار در جامعه جهانی را فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه در میدان مبارزه سیاسی با دشمن با حرکات معدود ما به نتیجه نمی‌رسیدیم گفت: در عصر رنسانس ما باید انقلاب جهانی می‌کردیم و مقابله سیاسی کرده و زلزله‌ای ایجاد می‌کردیم و در مقابل مسیر یک طرفه تمدن مادی یک مسیر جدید باز می‌کردیم که انقلاب اسلامی این مسیر را ایجاد کرد و امروز از مرز‌های جغرافیایی عبور کرده و قدرت نرم ایجاد و دو قطبی را به سه قطبی تبدیل و با حذف یک قطب، امروز دو قطبی اسلام و لبیرال دموکراسی غرب وجود دارد.
در عرصه فرهنگی باید مقیاس فرهنگی دشمن را شناخت
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید براینکه در عرصه فرهنگی باید مقیاس فرهنگی دشمن را شناخت افزود:هجوم فرهنگی دشمن گسترده و عمیق است و دربرگیری ما تمدن و جامعه جهانی است و یک تمدن فرهنگی باید در مقابل تمدن آن‌ها در همه عرصه‌های زندگی ایجاد شود و انقلاب فرهنگی در مقیاس ظرفیت تمدن اسلام و انقلاب اسلامی نیاز است.
وی با تاکید بر اینکه با شبکه سازی و موسسه و کانون نمی‌توان در مقیاس بزرگ فرهنگی کار کرد، گفت: ما باید به سمت حرکت بزرگ فرهنگی در مقیاس جامعه جهانی و موازنه فرهنگی به نفع اسلام باید حرکت کنیم تا استحاله فرهنگی ایجاد کنیم وگرنه دشمنان ما را استحاله فرهنگی می‌کنند.
حکومت جهانی اسلام هدف ماست
میرباقری با تاکید بر اینکه حکومت جهانی اسلام هدف ماست که باید به آن سمت حرکت کرد، افزود: در عرصه فرهنگی باید اینگونه حرکت کرد تا ماندگار شویم چرا که لیبرال دموکراسی غرب در حال گسترش در جغرافیای شرق است و در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و ما باید ظرفیت حذف کردن این فرهنگی جهانی را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه اسلام به گفته اندیشمندان غری قدرت هضم فرهنگ جهانی را دارد، اظهار کرد: باید مقیاس کار فرهنگی را ارتقا دهیم و واحد کار را از فرد به جامعه ارتقا بخشیم و تکلیف محور باشیم، اما تکلیف اجتماعب نه فردی.
کار فرهنگی باید منظومه‌ای باشد
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نماد‌های فرهنگی تمدن غرب در جامعه ما بسیار وجود دارد و فرهنگ مدرنیته گسترش یافته است، گفت: باید مقیاس کار ما ماموریت انقلاب اسلامی که زمینه سازی برای ظهور و تمدن اسلامی است، باشد و کار باید جبهه‌ای و هم افزا و منظومه‌ای از فعالیت‌های تعریف شده و اولویت بندی شده باشد.
وی مهارت، دانش و انگیزه را وحدت ترکیبی جبهه فرهنگی دانست و گفت: این شاخصه‌ها شبکه بزرگ اندیشه‌های بنیادی را تشکیل می‌دهد که با مشخص کردن میدان درگیری می‌تواند اثرگذار باشد.
این کارشناس دینی صدا و سیما با تاکید بر بیانیه گام دوم برای شناخت میدان عمل کار فرهنگی، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، منشور فکری است که می‌تواند انسجام ایجاد کند و میدان درگیری و موقعیت و آسیب‌ها و دورنمای نقشه راه را ترسیم کرده است.
بیانیه گام دوم مبنای انسجام فکری برای شناخت میدان درگیری
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه میدان درگیری با دشمن فرق کرده و باید این میدان را بشناسیم، افزود: سرمایه گذاری روی بیانیه گام دوم سبب شناخت میدان درگیری با دشمن می‌شود و باید انسان‌ها را در این مسیر تربیت کنیم تا انگیزه‌ها برای این میدان تربیت شوند.
وی با تاکید بر اینکه باید عقل عمل متناسب با عقل نظررشد کند تا مقیاس درگیری با تمدن غرب انسجام پیدا کند، گفت: باید ظرفیت ادراک از میدان را با بیانیه گام دوم انقلاب هخماهنگ کنیم و درک میدان تاریخی جبهه حق و باطل مکمل این مسائل است که رهبری در این زمینه نیز بیانات فراوانی دارند.
قرارگاه فرهنگی نیاز امروز جامعه
میرباقری با تاکید بر نیاز به قرارگاه فرهنگی نه ستاد، افزود: باید قرارگاهی شکل داد و نیرو‌ها را به لحاظ درک مقیاس درگیری و میدان‌های عمل بروز کرد و طرحی را ارائه کرد تا جبهه ایجاد شود.
وی ادامه داد: باید ظرفیت‌های فرهنگی را در محور بیانیه گام دوم وارد عرصه فعالیت کرد و پیوست‌های اجتماعی را در کنار فرهنگ مورد توجه قرار داد.
میرباقری بر توجه به شبکه فرهنگی اجتماعی در جنگ فرهنگی و تحقق عدالت اسلامی را در این مسیر ضروری دانست.
رئیس جمهور انقلاب اسلامی باید در مقیاس ماموریت انقلاب اسلامی بیندیشد
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو با تاکید بر اینکه رئیس جمهور انقلاب اسلامی باید در مقیاس ماموریت انقلاب اسلامی بیندیشد، افزود: جبهه سکولار‌ها به دنبال ختم انقلاب اسلامی هستند و عده‌ای هم انقلاب اسلامی با اصلاح مدرنیته را می‌خواهند که این‌ها ظرفیت ریاست جمهوری ندارند.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در دوران امروز رئیس جمهوری می‌خواهیم که در مقیاس تمدن بزرگ اسلامی و حرکت به سمت ظهور گام بر دارد و به دنبال طرح‌های جهانی اسلامی باشد.
دخالت دشمنان در انتخابات جمهوری اسلامی
وی با تاکید بر دخالت دشمنان جمهوری اسلامی در انتخابات، اظهار کرد: باید از نقشه‌های دشمنان عبور کنیم چرا که ما از توطئه‌های گوناگون دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون به خوبی عبور کرده ایم و در میدان جنگ داخلی و جنگ بین المللی و سیاسی و مذاکره عبور کرده ایم.
میرباقری با بیان اینکه ابزار‌های دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی تاکنون شکست خورده و ابهت آن‌ها شکسته است، خاطر نشان کرد: امروز ابزار آن‌ها رسانه و جنگ رسانه‌ای و فرهنگی توامان است و می‌خواندد قله را از درون فتح کنند و ما درگیر این توطئه هستیم.
ابزار رسانه، فضای مجازی و خبر فاسد در مقابله با جمهوری اسلامی
وی تاکید کرد: امروز در انتخابات پیش رو ابزار رسانه و جنگ رسانه‌ای دخیل است و آن‌ها از جریان غرب گرا و اعتدالیون تمام قد دفاع خواهند کرد و امام راحل به ما آموخت که اگر دشمن از کسی تعریف کند، آن شخص و جریان به نفع انقلاب اسلامی نیست.
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه باید دشمن و جبهه آن را بشناسیم، افزود: دشمن با ابزار رسانه و عملیات روانی تلاش می‌کند ما را مغلوب کند و ما باید از این مرحله نیز به سلامت عبور کنیم.
وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا مردم را از این دوره که امپراطوری رسانه‌ای غرب و فضای مجازی و اخبار فاسد فراگرفته عبور دهیم و این ابزار دشمن را نیز شکست دهیم و با مقاوم سازی و توانمندسازی جامعه، تهاجم دشمنان را بی اثر نماییم.
در این نشست تعدادی از فعالین فرهنگی شاهرود به ارائه گزارشی از فعالیت ها و دیدگاه های خود در خصوص مسائل فرهنگی پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها