خبرهای داغ:

بهره برداری از ۱۶ طرح عمرانی و اقتصادی در بخش بسطام با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال

شاهرود_ فرماندار شاهرود گفت: در سومین روز از هفته دولت در بخش بسطام ۱۶ طرح که از قبل عملیات ساخت آن‌ها آغاز شده بود با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
کد خبر: ۹۳۶۷۹۱۵
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، ابوطالب جلالی در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها اظهار کرد: در سومین روز از هفته دولت در بخش بسطام ۱۶ طرح که از قبل عملیات ساخت آن‌ها آغاز شده بود با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد.
او با بیان اینکه عملیات اجرایی ۹ طرح با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال در این بخش نیز آغاز شد، تصریح کرد: در بخش بسطام در مجموع ۲۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های افتتاحی و کلنگ زنی شده اختصاص یافته است.
جلالی با اشاره به وسعت، گستردگی و پراکندگی روستا‌ها دربخش بسطام تصریح کرد: در حوزه راه برای این بخش باید از منابع اعتبارات ملی در جهت رفع مشکلات مردم بهره برد.
در سومین روز از هفته دولت در بخش بسطام، مسوولان شهرستان در گلزار شهدای روستای مزج حاضر شدند و ضمن غبارروبی و عطرافشانی با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند سپس با خانواده شهید محمود عزیزی دیدار و گفت و گو داشتند.
بهره برداری از چاه آب آشامیدنی روستای مزج نخستین طرح افتتاحی امروز بود، این چاه آب به عمق ۲۵۰ متر و دبی ۹ لیتر در ثانیه است. هزینه حفر و احداث خط انتقال با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.
از دیگر طرح‌های افتتاح شده، طرح گازرسانی به مجتمع گاو شیری شهر کلاته خیج با اجرای پنج هزار و ۳۹۲ متر شبکه و اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال با مشارکت جهادکشاورزی، شرکت گاز و سرمایه گذار بود.
مساحت این مجتمع ۱۰۰ هکتار و تعداد واحد‌های قابل واگذاری در فاز نهایی ۹۶ واحد ۵۰ راسی گاو شیری است که هم اکنون تعداد ۴۰ واحد با ۲ هزار و ۵۰۰ راس گاو در این مجتمع فعالیت دارند. میزان تولید شیر در فاز نهایی ۵۰ تن و میزان تولید گوشت ۶۰۰ تن در سال برآورد شده است.
طرح بهسازی و اصلاح معابر روستای قلعه آقا عبدالله از دیگر طرح‌های افتتاحی بود که برای آسفالت پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و مشارکت دهیاری انجام شد.
طرح روکش آسفالت جاده روستای ابرسج هم با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال به طول ۸.۸ کیلومتر و عرض ۶ متر با استفاده از چهار هزار تن آسفالت انجام شد برای اتمام این مسیر ۱۹۵ تن قیر از محل اعتبارات سازمان راهداری و مابقی از محل اعتبارات استانی تامین شده است.
خاطر نشان می‌شود، امسال در هفته دولت ۵۹ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۷۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد همچنین عملیات اجرایی ۱۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیارد ریال در شاهرود آغاز می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار