خبرهای داغ:
فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان خبر داد

بازگشت ۳۰۰ مورد اراضی مرغوب کشاورزی به حالت اولیه در همدان

همدان-فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان بااشاره به بازگشت ۴۰مورد از اراضی کشاورزی مرغوب در روستای چشین به حالت اولیه؛از بازگشت ۳۰۰مورد از این اراضی استان به حالت اولیه، از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۶۸۱۴
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ حسن جعفری جوزانی با اشاره به بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان همدان، اظهار داشت: طی هفته گذشته تعداد ۴۰ مورد احداث بنا و دیوارکشی در اراضی مرغوب زراعی به مساحت ۳ هزار و ۲۲۵ مترمربع در شهرستان همدان، روستای چشین که مالکین آن‌ها بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان، اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند با اخذ مجوز قضایی و با همکاری عوامل انتظامی و شهرداری تخریب و قلع و قمع شد و به حالت اولیه بازگردانده شد.

وی ادامه داد: متاسفانه شهرستان همدان با اختلاف حدود ۲.۵ برابری نسبت به شهرستان بهار رتبه اول ساخت و ساز‌های غیرمجاز را که منجر به تخریب و قلع و قمع بر اساس قانون شد، دارد که در نتیجه آن طی سال جاری ۱۳۰ مورد تخریب و قلع و قمع در این شهرستان انجام شد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی استان همدان ابراز داشت: پس از آن، شهرستان بهار با ۵۲ مورد و شهرستان ملایر با ۴۵ مورد بیشترین آمار تخریب و قلع و قمع ناشی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و شهرستان فامنین کمترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ که تخریب و قلع و قمع با دستور کلی دادستانی انجام می‌گیرد، از ابتدای سال تاکنون ۲۵۷ مورد داشته‌ایم که با همکاری عوامل انتظامی و شهرداری صورت پذیرفته است.

جعفری جوزانی ادامه داد: ۳۸ مورد نیز مطابق با اجرای احکام قطعی قلع و قمع مربوط به ماده ۳ نیز اجرا شد تا مطابق با اجرای این مواد در مجموع حدود ۳۰۰ مورد از اراضی مرغوب کشاورزی به حالت اولیه بازگردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار